29/10/2014
El profesor Jacek Lipkowski, de la Universidad de Guelph, participa en el Programa de Doctorado Electroquímica. Ciencia y Tecnología
El profesor Jacek Lipkowski

Con motivo del acto de inauguración del Programa de Doctorado Electroquímica. Ciencia y Tecnología de la Universidad de Sevilla, el profesor Jacek Lipkowski de la Universidad de Guelph, impartirá la conferencia Ordered molecular films; from fundamentals to molecular electronics, el próximo día 29 de octubre de 2014 a las 12:00 horas en el seminario del Departamento de Química Física, en la Facultad de Química.

Prof. Lipkowski’s group studies atomic scale processes, such as adsorption or electron and ion transfer, which are involved in the electrolytic production of metals, corrosion and energy conversion in fuel cells or batteries with a focus on metals such as Pt, Au, Ag, and Cu and their alloys. They have come to understand how the adsorption of organic molecules and ions depends on the surface crystallography of the metal electrode. They employ electroanalytical techniques to determine the amount of ions and molecules adsorbed at the metal-solution interface and the energetics of the interactions with the metal surface. In-situ imaging by Scanning Tunneling Microscopy and Atomic Force Microscopy is used to determine the structure of the thin films that are deposited at the metal electrode from an electrolyte solution. Molecular absorption and florescence spectroscopies and Fourier transform infra red spectroscopy are used to study the orientation of organic molecules adsorbed at electrode surfaces Their research is a balanced mixture of electrochemistry, surface analysis, surface spectroscopy, and materials science, and tackles projects which mix both fundamental and applied science.

General area of interest:

• Biomimetic Films and Phospholipids Membranes

• Electrodeposition & Electrometallurgy

• Surface Electrochemistry and Catalysis

Programas de Doctorado

La Universidad de Sevilla oferta este curso un total de 31 programas de doctorado regulados por el RD 99/2011 para estudiantes de nuevo ingreso. Un catálogo de estudios que abarca todas las áreas de conocimiento y que se adapta a la nueva normativa garantizando un seguimiento más personalizado por parte del tutor y director de tesis al estudiante así como por un enfoque más práctico en la formación. Los nuevos programas están sometidos a más control y permiten garantizar mejor los derechos y la formación de los estudiantes de doctorado.

Listado de programas de doctorados 2014-2015: http://www.doctorado.us.es/oferta-estudios-doctorado