Logotipo de Universidad de Sevilla
VICERRECTORADO DE INVESTIGACIÓN
Logotipo Andalucía Tech
Letras Universidad de Sevilla

Ficha personal - Inés Gallego Sánchez


Inés Gallego Sánchez
Telefono: 955420545
Email: Solicitar correo
Perfil en ORCID: 0000-0002-1088-3172
Perfil en Scopus: 55998929200

Grupo de Investigación: Grupo de Investigacion en Educacion Matematica
Departamento/Unidad: Didáctica de las Matemáticas
Situación profesional: Profesor Permanente Laboral - Mod. PCD

Participa en los siguientes proyectos/ayudas en la US:

  • Proyecto de investigación:
    • Nuevas soluciones para problemas complejos de cooperación restringida y con incertidumbre (PID2022-138956NB-I00 - Equipo de Investigación)
    • Nuevos Modelos en Juegos Cooperativos con Relaciones Borrosas entre los Agentes (MTM2017-83455-P - Equipo Trabajo (Solicitud))
    • Modelos Cooperativos entre Agentes Asimétricos. Aplicaciones al Análisis del poder en el Parlamento Europeo (ECO2013-40755-P - Equipo Trabajo (Memoria))
    • Decisiones Eficientes en Modelos Complejos de Cooperación Restringida: Aplicación a la Elaboración de Reglas de Reparto y Votación en la Unión Europea (ECO2010-17766 - PIF)

  • Ayuda a la investigación:
    • Incentivo al Grupo de Investigación FQM-226 (2021/FQM-226 - Investigador)
    • Incentivo al Grupo de Investigación FQM-226 (2019/FQM-226 - Investigador)
    • Incentivo al Grupo de Investigación FQM-237 (2017/FQM-237 - Investigador)

Cobertura de la base de datos de proyectos, véase aqui


Publicaciones:

Capítulos en Libros
Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Grabisch, Michel, Jiménez Losada, Andrés, Skoda, Alexandre:
The Core for Games with Cooperation Structure. Vol. 9760 2016. Pag. 172-188. En: Transactions on Computational Collective Intelligence XXIII. Springer. 2016. ISBN 978-3-662-52885-3 (Print) 978-3-662-52886-0 (Online)

Publicaciones en Revistas
Gonzalez Herrera, Antonio, Gavilán Izquierdo, José María, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Puertas Gonzalez, Maria Luz:
A theoretical analysis of the validity of the Van Hiele levels of reasoning in graph theory. En: Journal on Mathematics Education. 2022. Vol. 13. Núm. 3. Pag. 515-530. https://doi.org/10.22342/jme.v13i3.pp515-530

Gonzalez Herrera, Antonio, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Gavilán Izquierdo, José María, Puertas Gonzalez, Maria Luz:
Analizando perfiles de reconocimiento en teoría de grafos. En: Enseñanza de las Ciencias. 2022. Vol. 40. Núm. 3. Pag. 87-107. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.3402

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
Cost-allocation problems for fuzzy agents in a fixed-tree network. En: Fuzzy Optimization And Decision Making. 2022. Vol. 21. Núm. 4. Pag. 531-551

Gavilán Izquierdo, José María, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Gonzalez Herrera, Antonio, Puertas Gonzalez, Maria Luz:
A New Tool for the Teaching of Graph Theory: Identification of Commognitive Conflicts. En: Mathematics Teaching-research Journal. 2022. Vol. 14. Núm. 2. Pag. 186-212

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés:
The power of an elector in the Spanish parliament: A study compared with power indices. En: Asian Journal of Comparative Politics. 2022. Vol. 7. Núm. 4. Pag. 1210-1231. 10.1177/20578911221076342

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés:
The power of an elector in the Spanish parliament: A study compared with power indices. 2022. Vol. 7. Núm. 4. Pag. 1210-1231. 10.1177/20578911221076342

Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Gonzalez Herrera, Antonio, Gavilán Izquierdo, José María:
Analyzing Pedagogical Routines in the Upper Secondary School Teacher¿s Discourse Using the Commognitive Approach. En: International Journal of Instruction. 2022. Vol. 15. Núm. 3. Pag. 291-306. https://doi.org/10.29333/iji.2022.15316a

Gonzalez Herrera, Antonio, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Gavilán Izquierdo, José María, Puertas Gonzalez, Maria Luz:
Characterizing Levels of Reasoning in Graph Theory. En: Eurasia: Journal of Mathematics, Science & Technology Education. 2021. Vol. 17. Núm. 8. Pag. 1-16. https://doi.org/10.29333/ejmste/11020

Gavilán Izquierdo, José María, Gallego Sánchez, Inés Magdalena:
How an Upper Secondary School Teacher Provides Resources for the Transition to University: A Case Study. En: International Electronic Journal of Mathematics Education. 2021. Vol. 16. Núm. 2. Pag. 1-14. https://doi.org/10.29333/iejme/10892

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Ordoñez Sanchez, Manuel:
A Symmetric Banzhaf Cooperation Value for Games with a Proximity Relation among the Agents. En: Symmetry. 2020. 10.3390/sym12071196

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
A symmetric Banzhaf value for games with a proximity relation among the agents. En: Symmetry. 2020

Ordoñez Sanchez, Manuel, Jiménez Losada, Andrés, Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena:
A value for games on colored communication structures. En: Operational Research. 2019. https://doi.org/10.1007/s12351-019-00535-8

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
The cg-average tree value for games on cycle-free fuzzy communication structures. En: Top. 2019. Vol. 27. Pag. 456-478. https://doi.org/10.1007/s11750-019-00518-0

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
Soft cooperation systems and games. En: International Journal of General Systems. 2018. Vol. 47. Núm. 3. Pag. 244-262. https://doi.org/10.1080/03081079.2017.1413099

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
The cg-position value for games on fuzzy communication structures. En: Fuzzy Sets and Systems. 2018. Vol. 341. Pag. 37-58. https://doi.org/10.1016/j.fss.2017.04.014

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
A Banzhaf value for games with a proximity relation among the agents. En: International Journal of Approximate Reasoning. 2017. Vol. 88. Núm. September 2017. Pag. 192-208. 10.1016/j.ijar.2017.05.010

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
Cooperation among agents with a proximity relation. En: European Journal of Operational Research. 2016. Vol. 250. Núm. 2. Pag. 555-565. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2015.09.029

Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Fernández García, Julio Rodrigo, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
A Banzhaf value for games with fuzzy communication structure: Computing the power of the political groups in the European Parliament. En: Fuzzy Sets and Systems. 2014. Vol. 255. Pag. 128-145. doi:10.1016/j.fss.2013.12.012

Aportaciones a Congresos
Gavilán Izquierdo, José María, Gallego Sánchez, Inés Magdalena:
Integración de tecnología en la formación de maestros de Educación Infantil para la planificación de la enseñanza de las matemáticas. Comunicación en congreso. I Jornadas Internacionales de innovación docente. . Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Sevilla. 2023

Gavilán Izquierdo, José María, Gallego Sánchez, Inés Magdalena:
Cómo integran tecnología los estudiantes para maestro de educación infantil para enseñar matemáticas. Poster en Congreso. XXVI Simposio de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Logroño. 2023

Gavilán Izquierdo, José María, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Gonzalez Herrera, Antonio, Puertas Gonzalez, Maria Luz:
Conflictos comognitivos en el discurso sobre teoría de grafos. Poster en Congreso. XXIV Simposio de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Valencia, España. 2021

Gallego Sánchez, Inés Magdalena:
El discurso matemático en el aula. Conferencias impartidas en Seminario. Programa de Doctorado Educación. Online. 2021

Gallego Sánchez, Inés Magdalena:
Análisis de la composición del congreso de España. Conferencias impartidas en Curso. Juegos cooperativos y estructuras matemáticas. Online. 2021

Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Gonzalez Herrera, Antonio, Gavilán Izquierdo, José María:
Analyzing the Teacher's Pedagogical Discourse through the Theory of Commognition. Comunicación en congreso. International Online Conference on Mathematics Education. Estambul (Turquía). 2021

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés:
Analysis of the composition of the Spanish Congress of Deputies. Comunicación en congreso. 15th European Meeting on Game Theory. Turku, Finland. 2019

Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Caro Torró, Isabel, Gavilán Izquierdo, José María:
Discurso matemático de estudiantes de Educación Primaria cuando usan el método ABN. Comunicación en congreso. XXIII Simposio de la Sociedad Española de Investigación Matemática. - Valladolid, España. 2019

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
A Bird's rule for fixed tree games with fuzzy agents. Comunicación en congreso. 13th European Meeting on Game Theory. París (Francia). 2017

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
Soft cooperation and games. Comunicación en congreso. 12th European meeting on Game Theory. Odense (Denmark). 2016

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
Banzhaf values for cooperative games with a proximity relation among the agents. Comunicación en congreso. XVIII Congreso Español Sobre Tecnologías y Lógica Fuzzy. - San Sebastián, Guipúzcoa, España. 2016

Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Fernández García, Julio Rodrigo, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
Banzhaf values for cooperative games with a proximity relation among the agents. Comunicación en congreso. XXXVI Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa. Toledo (Spain). 2016

Gallego Sánchez, Inés Magdalena:
'El valor de Shapley en juegos de árbol fijo con jugadores difusos: interpretación con tiempos". Conferencias impartidas en Congreso. Reunión Santiago Game Theory Group 2013. Ferreira de Pantón (Lugo). 2016

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Ordoñez Sanchez, Manuel, Jiménez Losada, Andrés:
The cg-position and cg-tree average values for games on fuzzy communication structures. Comunicación en congreso. XXXV Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa. Pamplona (España). 2015

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
The Banzhaf value for games with a proximity relation among the players. Comunicación en congreso. Sing11-Gtm2015 European Meeting on Game Theory. St. Petersburg, Russia. 2015

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Ordoñez Sanchez, Manuel, Jiménez Losada, Andrés:
Cooperation among agents with a proximity relation. Comunicación en congreso. 10th Spain-Italy-Netherlands Meeting on Game Theory. Krakow (Poland). 2014

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
Fixed-tree problems with fuzzy agents: a time approach. Comunicación en congreso. 9th Spain-Italy-Netherlands Meeting on Game Theory. Vigo (España). 2013

Fernández García, Julio Rodrigo, Gallego Sánchez, Inés Magdalena, Jiménez Losada, Andrés, Ordoñez Sanchez, Manuel:
A Banzhaf value for games with fuzzy communication structure. Comunicación en congreso. 8th Spain-Italy-Netherlands Meeting on Game Theory. Budapest ( Hungria). 2012

Vicerrectorado de Investigación. Universidad de Sevilla. Pabellón de Brasil. Paseo de las Delicias s/n. Sevilla