Facultad de Ciencias de la Educación | La Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Sevilla resuelve el Premio a la Mejor Publicación Científica del curso 2022-2023: Temática actividad física y deporte - PRIMER PREMIO: Jiménez-Alfageme, R., Domínguez, R., Sanchez-Oliver, A. J., Tapia-Castillo, P., Martínez-Sanz, J. M., & Sospedra, I. (2022). Analysis of the Consumption of Sports Supplements in Open Water Swimmers According to the Competitive Level. Nutrients, 14(24), 5211.
- SEGUNDO PREMIO: Oviedo-Caro, M. A., Bueno-Antequera, J., Munguía-Izquierdo, D. (2023). Meeting physical activity guidelines and its association with health-related quality of life throughout pregnancy: the PregnActive project. Psychology, health & medicine, 28(3), 574-581.
- TERCER PREMIO: Pecci, J., Muñoz-López, A., Jones, P. A., & Sañudo, B. (2023). Effects of 6 weeks in-season flywheel squat resistance training on strength, vertical jump, change of direction and sprint performance in professional female soccer players. Biology of sport, 40(2), 521–529.
Temática educativa - PRIMER PREMIO: Moriña, A., & Biagiotti, G. (2022). Academic success factors in university students with disabilities: A systematic review. European Journal of Special Needs Education, 37(5), 729-746.
- SEGUNDO PREMIO: Fernández Batanero, J. M., Montenegro Rueda, M., Fernández Cerero, J., & García Martínez, I. (2022). Assistive technology for the inclusion of students with disabilities: a systematic review. Educational technology research and development, 70, 1911-1930
- TERCER PREMIO: De la Torre-Sierra, A. M., & Guichot-Reina, V. (2022). The influence of school textbooks on the configuration of gender identity: A study on the unequal representation of women and men in the school discourse during the Spanish democracy. Teaching and Teacher Education, 117(103810), 1-13.
Esta propuesta está enmarcada en el VII Plan Propio de Investigación y Transferencia 2023. Tiene como meta visibilizar y divulgar las publicaciones de mayor calidad e impacto derivadas de investigaciones desarrolladas en la Facultad de Ciencias de la Educación (Universidad de Sevilla), así como incentivar la producción científica y difundir los resultados de la investigación. |