Ficha personal - Antonio Romero Ordóñez


Antonio Romero Ordóñez
Telefono: 954487295
Email: Solicitar correo
Página personal: personal.us.es/aro
Perfil en ORCID: 0000-0002-8879-5535
Perfil en WOS: E-6306-2010
Perfil en Scopus: 53867291500

Grupo de Investigación: Ingeniería de las Estructuras
Departamento/Unidad: Mecánica de Medios Continuos y Teoría de Estructuras
Situación profesional: Catedrático de Universidad

Responsable de los siguientes proyectos/ayudas en la US:

  • Proyecto de investigación:
    • Nuevas tecnologías de sensores y metodologías de análisis avanzadas para Monitorización AuTónoma en InfraeStructuraS fErroviarias (MATISSE) (PROYEXCEL_00659)
    • Simulación y medida experimental de ruido y vibraciones en sistemas ferroviarios para la mejora del tráfico europeo basada en la innovación continua con agentes tecnológicos (PID2019-109622RB-C21)
    • Microgeneración de energía a partir de vibraciones ambientales para el desarrollo de sistemas autónomos de monitorización: análisis de viabilidad en la red ferroviaria (MEVA) (US-1264916)

  • Contrato con empresas (Arts. 68/83 LOU):
    • Analysis of the Dynamic of the suspended Footbridge 516 Arouca (4033/0835)

  • Ayuda a la investigación:
    • Estancia: Federal Institute for Material Reseach and Testing (Bundesanstalr für und - prüfung) Berlín, 60 días (PP2011-05-133)

  • Programa de Movilidad:
    • Modalidad A. Senior. Estancia de movilidad en el extranjero (PRX19/00298)

Participa en los siguientes proyectos/ayudas en la US:

  • Proyecto de investigación:
    • "Enhanced INterfaces and train categories FOR dynamic compatibility assessment of EUropean railway BRIDGEs-InBridge4EU" (4929/0722 - Investigador)
    • Soluciones al ruido y las vibraciones en puentes ferroviarios para la consecución de una red interoperable (SILENCE) (PID2022-138674OB-C21 - Equipo de Investigación)
    • Desarrollo de nuevas técnicas no destructivas para la evaluación de propiedades mecánicas de construcciones de tierra (BIA2017-91964-EXP - Investigador)
    • Análisis Numérico y Validación Experimental del Problema de Inmisión de Vibraciones y Ruido Rerradiado de Origen Ferroviario (BIA2016-75042-C2-1-R - Equipo de Investigación)
    • Predicción, Medida Experimental y Evaluación de las Vibraciones producidas por el Tráfico Ferroviario y otras Cargas Dinámicas. Medidas de Mitigación (BIA2013-43085-P - Equipo de Investigación)
    • Simulación Numérica y Desarrollo de Técnicas Experimentales para la Detección de Daño en Materiales y Estructuras Aeroespaciales (Sedea). (P12-TEP-2546 - Investigador)
    • Estudio Numérico y Experimental de las Vibraciones Inducidas por el Paso de Trenes de Alta Velocidad (BIA2010-14843 - Investigador)
    • Estudio del comportamiento a medio y largo plazo de las estructuras ferroviarias de balasto y placa (PT-2006-024-19CCPM - Contratado)

  • Contrato con empresas (Arts. 68/83 LOU):
    • Estudio y Diseño de la Estructura Interna y de los métodos de ensamble de los Bronces Romanos de Pedro Abad en el Marco del Programa de I+D y de Conservación de los Efebos de Pedro Abad (4636/1181 - Investigador)
    • Servicios de consultoría y asistencia técnica a la subdirección de proyectos de red convencional para ejecución de trabajos de apoyo técnico - Vilafranca del Penedés (3380/0722 - Equipo Trabajo (Solicitud))
    • RESTAURACIÓN ESTRUCTURAL DE ELEMENTOS DECORATIVOS DEL CARMEN DE LOS MÁRTIRES (GRANADA) (ES-17722/11/2018 - Investigador)
    • Evaluación de la efectividad de una pantalla rígida como medida de atenuación del nivel de las vibraciones en las proximidades de una clínica en Girona (3089/0722 - Equipo Trabajo (Solicitud))
    • RESTAURACIÓN ESTRUCTURAL DE ELEMENTOS DECORATIVOS DEL CARMEN DE LOS MÁRTIRES (GRANADA) (AE-1751/11/2017 - Investigador)
    • Análisis modal experimental del Flap-Track Cover del A350XB (AE-1596/11/2016 - Investigador)
    • Determinación de propiedades dinámicas del Flap-Track Cover del A350XB montado sobre el fusilaje. (ES-1610/11/2016 - Investigador)
    • Estidio dinámico de una estructura de recuperación de calor en la planta de generación de energía de Baja California IV (México) (2233/0722 - Investigador)
    • Estudio vibratorio de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Galicia. Tramo: Zamora-Pedralba de Pradería. (2243/0722 - Investigador)
    • Estudio dinámico de una estructura metálica en la planta Khi Solar One situada en Upington (Sudáfrica) (2288/0722 - Investigador)
    • Análisis del comportamiento Estructural del paso procesional de Jesús del Gran Poder de Sevilla (AE-1272/2014 - Investigador)
    • Ensayos para la determinación de la rigidez dinámica de pilotes. Telescopio de Javalambre (Teruel) (AE-0988/2012 - Investigador)
    • Estudio vibratorio de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Asturias. Tramo Palencia-León (PI-0787/2010 - Investigador)
    • Predicción de las vibraciones causadas por el tranvía en Armilla (Granada) (ES-0053/2010 - Colaborador)
    • Ensayos de viento para el desarrollo de un nuevo colector (PI-0526/2010 - Colaborador)

  • Ayuda a la investigación:
    • Incentivo al Grupo de Investigación TEP-245 (2011/TEP-245 - Investigador)
    • Incentivo al Grupo de Investigación TEP-245 (2010/TEP-245 - Investigador)
    • Ayuda a la Consolidación del Grupo de Investigación TEP-245 (2009/TEP-245 - Investigador)
    • Ayuda a la Consolidación del Grupo de Investigación TEP-112 (2008/TEP-112 - Investigador)
    • Ayuda a la Consolidación del Grupo de Investigación TEP-112 (2007/TEP-112 - Investigador)

Participación en proyectos externos:

  • Análisis del comportamiento dinámico de puentes ferroviarios pertenecientes a líneas de Alta Velocidad. Desarrollo de modelos numéricos avanzados y validación mediante campañas experimentales (Universidad Jaime I)

Cobertura de la base de datos de proyectos, véase aqui


Publicaciones:

Capítulos en Libros
Martínez Rodrigo, María Dolores, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emma, Chordá, J., P. Galvín:
Influence of Ballast Track on Vertical Response of Multi-span Simply-Supported Bridges Under Railway Traffic. Pag. 1-13. En: Mechanisms and Machine Science. Springer Science and Business Media B.V. 2021. ISBN 22110984

P. Galvín, López Mendoza, Daniel, Connolly, David, Romero Ordóñez, Antonio:
Scoping assessment of ground and building vibrations due to railway traffic. Pag. 283-318. En: Ground Vibrations from High-Speed Railways: Prediction and mitigation. ICE Publishing. 2019. ISBN 9780727763792

Romero Ordóñez, Antonio, Solís Muñiz, Mario, Dominguez, J., P. Galvín:
Transmisión de vibraciones al terreno y estructuras próximas a través de los sistemas de vía en placa y balasto. En: Estudio del comportamiento a medio y largo plazo de las estructuras ferroviarias de balasto y placa. Cedex. 2012

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Dominguez, J.:
Study of train-induced vibrations by a BEM/FEM model. Pag. 507-520. En: Issues on Mechanical and Civil Engineering. UPM Press Imprint. 2012. ISBN 978-84-939196-7-2

Solís Muñiz, Mario, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Dominguez, J.:
Seguimiento del Comportamiento Mecanico del Giraldillo. Pag. 255-263. En: El Giraldillo la Veleta del Tiempo. Junta de Andalucia Consejeria de Cultura. 2009. ISBN 978-84-8266-900-7

Publicaciones en Revistas
Charoenwong, C., Connolly, D.p., Costa, P.a., P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
The effect of Ballast Moisture Content and Fouling Index on Railway Track Settlement. En: Transportation Geotechnics. 2024. Vol. 45

Cámara, J.c., Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, E., Connolly, D.p., Martínez Rodrigo, M.d., et. al.:
Design, tuning and in-field validation of energy harvesters for railway bridges. En: Mechanical Systems and Signal Processing. 2023. Vol. 190. https://doi.org/10.1016/j.ymssp.2023.111012

Charoenwong, C, Connolly, D.p., Colaço, A., Alves Costa, P., Woodward, P., et. al.:
Railway slab vs ballasted track: a comparison of track geometry degradation rates. En: Construction and Building Materials. 2023. Vol. 378. https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2023.131121

Chordà Monsonís, Josep, Moliner, Emma, P. Galvín, Martínez Rodrigo, M.d., Zacchei, E., et. al.:
Dynamic load allowance of long-span modular steel bridges. En: Engineering Structures. 2023. Vol. 282. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2023.115835

Cámara Molina, J.c., Moliner, E., Martínez Rodrigo, M.d., Connolly, D.p., Yurchenko, D., et. al.:
3D printed energy harvesters for railway bridges-Design optimisation. En: Mechanical Systems and Signal Processing. 2023. Vol. 190. https://doi.org/10.1016/j.ymssp.2023.110133

Sánchez Quesada, J.c., Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Moliner, E., Martínez Rodrigo, M.d.:
3D analysis of railway induced vibrations on skew girder bridges including ballast track-bridge interaction effects. En: Engineering Structures. 2023. Vol. 279. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2022.115546

Moliner, Emma, Martínez Rodrigo, María Dolores, P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
On the vertical coupling effect of ballasted tracks in multi-span simply-supported railway bridges under operating conditions. En: Structure & Infrastructure Engineering. 2023. Vol. 19. https://doi.org/10.1080/15732479.2022.2049828

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, A., Dias, S., Bandeira, F., et. al.:
In situ evaluation of the behaviour of the 516 Arouca pedestrian bridge. En: Revista Portuguesa de Engenharia de Estruturas. 2022. Vol. 20

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, A., Dias, S., Bandeira, F., et. al.:
Theoretical analysis of the quasi-static behaviour and assessment of the dynamic characteristics of the 516 Arouca. En: Revista Portuguesa de Engenharia de Estruturas. 2022. Vol. 20

Chordà Monsonís, J., Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, E., P. Galvín, Martínez Rodrigo, M.d.:
Ballast shear effects on the dynamic response of railway bridges. En: Engineering Structures. 2022. Vol. 271. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2022.114957

Tadeu, António, Romero Ordóñez, Antonio, Dias, Sara, Pedro, F., Brett, M., et. al.:
Vibration serviceability assessment of the world's longest suspended footbridge in 2020. En: Structures. 2022. Vol. 44. https://doi.org/10.1016/j.istruc.2022.08.015

Velázquez-Mata, Rocío, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J., Tadeu, António, P. Galvín:
A novel high-performance quadrature rule for BEM formulations. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2022. Vol. 140. Pag. 607-617. http://dx.doi.org/j.enganabound.2022.04.036

Tadeu, A., Romero Ordóñez, Antonio, Bandeira, F., Pedro, F., Dias, S., et. al.:
Theoretical and experimental analysis of the quasi-static and dynamic behaviour of the world's longest suspension footbridge in 2020. En: Engineering Structures. 2022. Vol. 253. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2021.113830

Sánchez Quesada, Juan Carlos, Moliner, Emma, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Matínez Rodrigo, María Dolores:
Ballasted track interaction effects in railway bridges with simply-supported spans composed by adjacent twin single-track decks. En: Engineering Structures. 2021. http://doi.org/10.1016/j.engstruct.2021.113062

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emma, Connolly, David P., Martínez Rodrigo, María Dolores:
Fast simulation of railway bridge dynamics accounting for soil-structure interaction. En: Bulletin of Earthquake Engineering. 2021. http://dx.doi.org/10.1007/s10518-021-01191-0

Romero Ordóñez, Antonio, Cámara Molina, Javier C., Moliner, Emma, P. Galvín, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Energy harvesting analysis in railway bridges: An approach based on modal decomposition. En: Mechanical Systems and Signal Processing. 2021. Vol. 160. https://doi.org/10.1016/j.ymssp.2021.107848

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emma, De Roeck, Guido, Martínez Rodrigo, María Dolores:
On the dynamic characterisation of railway bridges through experimental testing. En: Engineering Structures. 2021. Vol. 226. Núm. 111261. http://dx.doi.org/10.1016/j.engstruct.2020.111261

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Tadeu, Antònio:
An accurate treatment of non-homogeneous boundary conditions for development of the BEM. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2020. https://dx.doi.org/10.1016/j.enganabound.2020.04.008

Martínez Rodrigo, María Dolores, Moliner, Emma, Romero Ordóñez, Antonio, De Roeck, Guido, P. Galvín:
Maximum resonance and cancellation phenomena in orthotropic plates. En: International Journal of Mechanical Sciences. 2020. Vol. 169. https://doi.org/10.1016/j.ijmecsci.2019.105316

López Mendoza, Daniel, Connolly, David, Romero Ordóñez, Antonio, Kouroussis, Georges, P. Galvín:
A transfer function method to predict building vibration and its application to railway defect. En: Construction and Building Materials. 2020. Vol. 232. http://dx.doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2019.117217

Moliner, Emma, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Effect of the end cross beams on the railway induced vibrations of short girder bridges. En: Engineering Structures. 2019. Vol. 201. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2019.109728

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Cámara Molina, J.c., Tadeu, Antònio:
On the formulation of a BEM in the Bezier-Bernstein space for the solution of Helmholtz equation. En: Applied Mathematical Modelling. 2019. Vol. 74. Pag. 301-319. http://doi.org/10.1016/j.apm.2019.05.001

Cruz Muñoz, Francisco Javier, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Tadeu, Antònio:
Acoustic waves scattered by elastic waveguides using a spectral approach with a 2.5D coupled boundary-finite element method. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2019. Vol. 106. Pag. 47-58. http://dx.doi.org/10.1016/j.enganabound.2019.04.033

Connolly, David, P. Galvín, Olivier, Bryan, Romero Ordóñez, Antonio, Kouroussis, Georges:
A 2.5D time-frequency domain model for railway induced soil-building vibration due to railway defects. En: Soil Dynamics and Earthquake Engineering. 2019. Vol. 120. Pag. 332-344. https://doi.org/10.1016/j.soildyn.2019.01.030

P. Galvín, López Mendoza, Daniel, Connolly, David P., Degrande, Geert, Lombaert, Geert, et. al.:
Scoping assessment of free-field vibrations due to railway traffic railway. En: Soil Dynamics and Earthquake Engineering. 2018. Vol. 114. Pag. 598-614. http://dx.doi.org/10.1016/j.soildyn.2018.07.046

Romero Ordóñez, Antonio, Cruz Muñoz, Francisco Javier, Tadeu, António, P. Galvín:
A novel 2.5D spectral approach for studying thin-walled waveguides with fluid-acoustic interaction. En: Computers & Structures. 2018. Vol. 204. Pag. 1-19. https://doi.org/10.1016/j.compstruc.2018.04.006

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emma, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Two FE models to analyse the dynamic response of short span simply-supported oblique High-Speed railway bridges: comparison and experimental validation. En: Engineering Structures. 2018. Vol. 167. Pag. 48-64. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2018.03.052

Martínez Rodrigo, María Dolores, P. Galvín, Doménech, Alejandro, Romero Ordóñez, Antonio:
Effect of soil properties on the dynamic response of simply-supported bridges under railway traffic through coupled boundary element-finite element analyses. En: Engineering Structures. 2018. Vol. 170. Pag. 78-90. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2018.02.089

López Mendoza, Daniel, Romero Ordóñez, Antonio:
Scoping methodology to asses induced vibration by railway traffic in buildings. En: Procedia Engineering. 2017. Vol. 199. Pag. 2717-2722. 10.1016/j.proeng.2017.09.580

Romero Ordóñez, Antonio, Cruz, Francisco Javier:
Numerical modelisation of thin-walled waveguides in fluid-acoustic interaction problems based on a spectral approach. En: Computers & Structures. 2017

Romero Ordóñez, Antonio:
Modelling elastic wave propagation in fluid-filled boreholes drilled in nonhomogeneous media: BEMMLPG versus BEM-FEM coupling. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2017. Vol. 81. Pag. 1-11

Solís Muñiz, Mario, Romero Ordóñez, Antonio:
PBL from Real Projects and Students Initiative: A Case Study. En: International Journal of Engineering Education. 2017. Vol. 33. Núm. 6(A). Pag. 1726-1736

Tadeu, António, Romero Ordóñez, Antonio, Stanak, Peter, Sladek, J, Sladek, V, et. al.:
Modeling elastic wave propagation in fluid-filled boreholes drilled in nonhomogeneous media: BEM-MLPG versus BEM-FEM coupling. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2017. Vol. 81. Núm. 1. Pag. 1726-11. https://doi.org/10.1016/j.enganabound.2017.05.003

Romero Ordóñez, Antonio, António, Julieta, Tadeu, António:
Modelling of acoustic and elastic waves propagation from underground structures using a 2.5D BEM-FEM approach. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2017. Vol. 76. Pag. 26-39. 10.1016/j.enganabound.2016.12.008

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, António, Julieta, Dominguez, J., Tadeu, António:
Modelling of acoustic and elastic wave propagation from underground structures using a 2.5D BEM-FEM approach. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2017. Vol. 76. Pag. 26-39. 10.1016/j.enganabound.2016.12.008

López Medonza, Daniel, Romero Ordóñez, Antonio, Connolly, David, P. Galvín:
Scoping assessment of building vibration induced by railway traffic. En: Soil Dynamics and Earthquake Engineering. 2017. Vol. 93. Pag. 147-161. http://dx.doi.org/10.1016/j.soildyn.2016.12.008

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Solís Muñiz, Mario, Dominguez, J.:
Dynamic characterisation of wind turbine towers account for a monopile foundation and different soil conditions. En: Structure & Infrastructure Engineering. 2017. Vol. 13. Pag. 942-954. http://dx.doi.org/10.1080/15732479.2016.1227342

Doménech, Alejandro, Martínez Rodrigo, María Dolores, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
On the basic phenomenon of soil-structure interaction on the free vibration response of beams: Application to railway bridges. En: Engineering Structures. 2016. Vol. 125. Pag. 254-265. http://dx.doi.org/10.1016/j.engstruct.2016.06.052

Doménech, Alejandro, Martínez Rodrigo, María Dolores, P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
Soil-structure interaction effects on the resonant response of railway bridges under high-speed traffic. En: International Journal of Rail Transportation. 2015. Pag. 201-214. http://dx.doi.org/10.1080/23248378.2015.1076621

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
A BEM-FEM using layered half-space Green's function in time domain for SSI analyses. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2015. Vol. 55. Pag. 93-103. http://dx.doi.org/10.1016/j.enganabound.2014.11.027

Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, P. Galvín, António, Julieta:
2.5D coupled BEM-FEM used to model fluid and solid scattering wave. En: International Journal for Numerical Methods in Engineering. 2015. Vol. 101. Pag. 148-164. http://dx.doi.org/10.1002/nme.4801

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
Respuesta dinámica de edificaciones producida por campos de ondas incidentes considerando la interacción suelo-estructura. En: Revista Internacional de Métodos Numéricos para Cálculo y Diseño en Ingeniería. 2014. Vol. 30. Pag. 256-263

Auersch, Lutz, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Building dynamic response due to incident wave field considering soil-structure interaction. En: Revista Internacional de Métodos Numéricos para Cálculo y Diseño en Ingeniería. 2014. Vol. 30. Pag. 256-263. http://dx.doi.org/10.1016/j.rimni.2013.09.001

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
A MATLAB toolbox for soil-structure interaction analysis with finite and boundary elements. En: Soil Dynamics and Earthquake Engineering. 2014. Vol. 57. Pag. 10-14. http://dx.doi.org/10.1016/j.soildyn.2013.10.009

P. Galvín, Maestre, Jorge, Romero Ordóñez, Antonio:
A 3D time domain numerical model based on half-space Green's function for soil-structure interaction analysis. En: Computational Mechanics. 2013. Vol. 53. Pag. 1073-1085. http://dx.doi.org/10.1007/s00466-013-0949-1

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Dominguez, J.:
3D non-linear time domain FEM-BEM approach for soil-structure interaction problems. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2013. Vol. 37. Pag. 501-512. 10.1016/j.enganabound.2013.01.001

Romero Ordóñez, Antonio, Solís Muñiz, Mario, Dominguez, J., P. Galvín:
Soil-structure interaction on resonant railway bridges. En: Soil Dynamics and Earthquake Engineering. 2013. Vol. 47. Pag. 108-116. 10.1016/j.soildyn.2012.07.014

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Dominguez, J.:
Comportamiento dinámico de viaductos cortos considerando la interacción vehículo-vía-estructura-suelo. En: Revista Internacional de Métodos Numéricos para Cálculo y Diseño en Ingeniería. 2012. Vol. 28. Pag. 55-63. 10.1016/j.rimni.2011.11.004

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Dominguez, J.:
A time domain analysis of train induced vibrations. En: Earthquake and Structures. 2012. Vol. 3. Pag. 297-313. 10.12989/eas.2012.3.3.297

Solís Muñiz, Mario, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Teaching Structural Analysis Through Design, Building and Testing (en Imprenta). En: Journal of Professional Issues in Engineering Education and Practice. 2012. Vol. 138. Pag. 246-253. 10.1061/(ASCE)Ei.1943-5541.0000097

Romero Ordóñez, Antonio:
Comportamiento Dinámico de Viaductos Cortos Considerando la Interacción Vehículo-Vía-Estructura-Suelo. En: Revista Internacional de Métodos Numéricos para Cálculo y Diseño en Ingeniería. 2011. Pag. 1-12

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Vibrations Induced by Hst Passage on Ballast and Non-Ballast Tracks. En: Soil Dynamics and Earthquake Engineering. 2010. Vol. 30. Pag. 862-873

Solís Muñiz, Mario, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Monitoring the Mechanical Behaviour of the Weather Vane-Sculpture Mounted Atop Seville Cathedral's Giralda Tower. En: Structural Health Monitoring. 2010. Vol. 9. Pag. 41-57

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Fully 3d Analysis of High-Speed Train-Track-Soil-Structure Dynamic Interaction. En: Journal of Sound and Vibration. 2010. Vol. 329. Pag. 5147-5163

Romero Ordóñez, Antonio, Solís Muñiz, Mario, P. Galvín, Dominguez, J.:
Monitorización del Comportamiento Mecánico del Giraldillo: Aplicación de Técnicas de Detección de Daño. En: Anales de Ingeniería Mecánica. 2008. Vol. 2. Núm. 16. Pag. 975-982

Solís Muñiz, Mario, Domínguez Abascal, José, Romero Ordóñez, Antonio, Galvín Barrera, Pedro:
Sistema de Seguimiento y Análisis del Comportamiento Mecánico del Giraldillo. En: Revista PH. 2008. Vol. 16. Núm. 68. Pag. 96-109

Aportaciones a Congresos
Martínez Rodrigo, M.d., Sánchez Quesada, J.c., Moliner, E., Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
On the assessment of the vibrational response of highly-skewed high-speed railway bridges. Ponencia en Congreso. 2th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management. Copenhage (Dinamarca). 2024

Chordà Monsonís, J., Sánchez Quesada, J.c., Moliner, E., Martínez Rodrigo, M.d., Romero Ordóñez, Antonio, et. al.:
Modal identification and soil-structure interaction analysis of a portal frame railway bridge. Ponencia en Congreso. 2th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management. Copenhage (Dinamarca). 2024

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Cámara Molina, J.c., Martínez Rodrigo, M.d., Moliner, E.:
Optimisation of Cantilever Based Energy Harvester Design for Railway Bridges. Ponencia en Congreso. 2nd Conference of the European Association on Quality Control of Bridges and Structures. Austria, Viena. 2023

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, María Dolores, Moliner, Emma, Chordá Monsonís, Josep, et. al.:
Modal identification of a portal frame railway bridge. Ponencia en Congreso. 7th ECCOMAS Young Investigators Conference. Oporto, Portugal. 2023

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, María Dolores, Sánchez Quesada, Juan Carlos, Moliner, Emma:
Railway induced vibrations in skewed double-track girder bridges. Ponencia en Congreso. 7th ECCOMAS Young Investigators Conference. Oporto, Portugal. 2023

Sánchez Quesada, J.c., Moliner, E., P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, M.d.:
Numerical-Experimental Assessment of the SLS for Traffic Safety in Skewed High-Speed Railway Bridges. Ponencia en Congreso. Building for the Future: Durable, Sustainable, Resilient. Estambul, Turquía. 2023

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, E., Martínez Rodrigo, M.d., Chordá, J.:
Effect of the ballasted track on the dynamic response of multi-span railway bridges using a discrete approach. Ponencia en Congreso. Proceedings of ISMA2022 International Conference on Noise and Vibration Engineering. Leuven. 2022

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Sánchez Quesada, J.c., Moliner, E., Martínez Rodrigo, M.d.:
Model updating of an oblique multi-span railway bridge and effect of transverse diaphragms on the dynamic performance. Ponencia en Congreso. Proceedings of ISMA2022 International Conference on Noise and Vibration Engineering. Leuven. 2022

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Cámara, J.c., Moliner, E., Martínez Rodrigo, M.d.:
Energy harvesting for structural health monitoring of railway bridges. Ponencia en Congreso. 10th European Workshop on Structural Health Monitoring. Palermo. 2022

Martínez Rodrigo, María Dolores, Sánchez Quesada, Juan Carlos, P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emma:
Coupling effects of the ballast track infrastructure on the dynamic response of structurally independent railway bridges. Ponencia en Congreso. International Conference on Computational & Experimental Engineering and Sciences. Dubái, Emiratos Árabes Unidos. 2022

Sánchez Quesada, J.c., Martínez Rodrigo, M.d., P. Galvín, Moliner, E., Romero Ordóñez, Antonio:
Influence of track modelling in modal parameters of railway bridges composed by single-track adjacent decks. Ponencia en Congreso. The 6th ECCOMAS Young Investigators Conference. Valencia, España. 2021

Chordá Monsonís, Josep, Martínez Rodrigo, M.d., P. Galvín, Moliner, E., Romero Ordóñez, Antonio:
Analysis of the influence of the ballast track in the dynamic behaviour of single-track railway bridges of different typologies. Ponencia en Congreso. The 6th ECCOMAS Young Investigators Conference. Valencia, España. 2021

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, María Dolores, Moliner, Emma, Cámara, Javier:
Colector piezoeléctrico para la microgeneración de energía en puentes ferroviarios: diseño conceptual, validación teórico-experimental y prototipo desarrollado. Ponencia en Jornada. I+D+i en Materiales y Tecnologías de Construcción y Mantenimiento para la Infraestructura Ferroviaria. Granada, España. 2021

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, María Dolores, Moliner, Emma, Sánchez Quesada, Juan Carlos, et. al.:
Métodos de cálculo simplificados para la predicción del comportamiento vibratorio de puentes ferroviarios y su validación experimental. Ponencia en Jornada. I+D+i en Materiales y Tecnologías de Construcción y Mantenimiento para la Infraestructura Ferroviaria. Granada, España. 2021

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Tadeu, António:
On the formulation of a BEM for solving wave propagation in acoustic domains with complex boundary conditions. Ponencia en Congreso. Euronoise 2021. Madeira, Portugal. 2021

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, Dias, Sara, Serra, Miguel, et. al.:
Theoretical and experimental analysis of the world¿s longest suspended footbridge in 2020. Ponencia en Congreso. First International Conference on Construction, Energy, Environment and Sustainability. Coimbra, - Coimbra, PORTUGAL. 2021

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Cámara Molina, Javier, Martínez Rodrigo, María Dolores, Moliner, Emma:
Energy harvesting performance in railway bridges for the development of autonomous monitoring systems. Ponencia en Congreso. First International Conference on Construction, Energy, Environment and Sustainability. Coimbra, - Coimbra, PORTUGAL. 2021

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, María Dolores, Moliner, Emma, Connolly, David P.:
A fast methodology to study the dynamic performance of railway bridges accounting for soil-structure interaction. Ponencia en Congreso. First International Conference on Construction, Energy, Environment and Sustainability. Coimbra, - Coimbra, PORTUGAL. 2021

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, María Dolores, Moliner, Emma:
Experimental measurements on railway bridges belonging to Spanish lines. Ponencia en Congreso. Second Conference on Structural Dynamics. Gijón, España. 2021

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emma, Martínez Rodrigo, María Dolores, Chordà Monsonís, Josep:
Ballast track-bridge interaction in single-track railway bridges of different typologies. Ponencia en Congreso. Second Conference on Structural Dynamics. Gijón, España. 2021

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emma, Martínez Rodrigo, María Dolores, Sánchez Quesada, Juan Carlos:
Track-bridge interaction in railway bridges composed by single-track adjacent decks using 3D FE models. Ponencia en Congreso. Second Conference on Structural Dynamics. Gijón, España. 2021

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, M.d., Moliner, E., Chordá, J.:
Influence of Ballast Track on Vertical Response of Multi-span Simply Supported Bridges Under Railway Traffic. Ponencia en Congreso. The 26th International Conference on Computational & Experimental Engineering and Sciences. Budva, Montenegro. 2021

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, E., Martínez Rodrigo, M.d., Sánchez Quesada, J.c.:
Vertical coupling effect of the ballasted track on the dynamic behavior of multitrack railway bridges composed by adjacent decks. Ponencia en Congreso. International Conference on Structural Dynamics. Atenas, Grecia. 2020

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, E., Martínez Rodrigo, M.d.:
Experimental study of railway bridges of several structural typologies. Ponencia en Congreso. International Conference on Structural Dynamics. Atenas, Grecia. 2020

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, M.d., Moliner, E.:
Rail-bridge interaction effects in single-track multi-span bridges. Experimental results versus numerical predictions under operating conditions. Ponencia en Congreso. International Conference on Structural Dynamics. Atenas, Grecia. 2020

Moliner, Emma, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, María Dolores, P. Galvín:
Effect of the transverse stiffness at span ends in double track short high-speed railway bridges on the railway induced vibrationslway induced vibrations of short girder bridges. Ponencia en Congreso. The Sixteenth International Conference on Civil, Structural & Environmental Engineering Computing. Riva del Garda, Italia. 2019

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Tadeu, António:
A BEM based on the Bezier/Bernstein polynomial for acoustic waveguide Modelization. Comunicación en congreso. 42nd International Conference on Boundary Elements and other Mesh Reduction Methods. Coimbra, Portugal. 2019

Cruz Muñoz, Francisco Javier, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Tadeu, António:
A 2.5 D BEM-FEM using a spectral approach to study scattered waves in fluid-solid interaction problems. Ponencia en Congreso. 42nd International Conference on Boundary Elements and other Mesh Reduction Methods. Coimbra, Portugal. 2019

Romero Ordóñez, Antonio, Cruz Muñoz, Francisco Javier, P. Galvín, Tadeu, António:
The Boundary Element Method in the Bézier-Bernestein space for solving wave propagation problems. Ponencia en Congreso. Sociedad Española de Mecánica Teórica y Aplicada. Madrid, España. 2019

López Mendoza, Daniel, P. Galvín, Connolly, David, Romero Ordóñez, Antonio:
Scoping assessment of soil vibrations due to railway traffic. Ponencia en Congreso. Fourth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Barcelona, España. 2018

Kouroussis, Georges, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Olivier, B, Connolly, David:
A FEM/BEM approach for predicting railway ground vibration induced by localized defects. Ponencia en Congreso. Fourth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Barcelona, España. 2018

Moliner Cabedo, Emma, Martínez Rodrigo, María Dolores, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Transverse behaviour and comparison with experimental measurements. Ponencia en Congreso. Fourth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Barcelona, España. 2018

P. Galvín, Martínez Rodrigo, María Dolores, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner Cabedo, Emma:
On the prediction of maximum resonance and cancellation of resonance in orthotropic plates: Application to railway bridges. Ponencia en Congreso. Fourth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Barcelona, España. 2018

Martínez Rodrigo, María Dolores, Moliner Cabedo, Emma, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Resonance and cancellation mechanisms in existing high-speed railway bridges with an orthotropic plate behaviour. Ponencia en Congreso. 28th Conference on Noise and Vibration Engineering. Leuven, Bélgica. 2018

Moliner Cabedo, Emma, P. Galvín, Martínez Rodrigo, María Dolores, Romero Ordóñez, Antonio:
Influence of transverse bracing beams on the dynamic behavior of arroyo Bracea I bridge in Madrid-Sevilla high-speed railway line. Ponencia en Congreso. 28th Conference on Noise and Vibration Engineering. Leuven, Bélgica. 2018

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Kouroussis, Georges, Connolly, David P., Olivier, Brian:
A fast numerical assessment of railway-induced ground vibration in urban conditions. Ponencia en Congreso. 25th International Congress on Sound and Vibration. Hiroshima, Japón. 2018

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner Cabedo, Emma, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Resonance and cancellation in double-track simply supported railway bridges: Theoretical predictions versus experimental measurements. Ponencia en Congreso. Primera Conferencia de Dinámica Estructural. Madrid, España. 2018

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, Cruz Muñoz, Francisco Javier:
A 2.5D spectral formulation to represent guided waves with acoustic and solid interaction. Ponencia en Congreso. Primera Conferencia de Dinámica Estructural. Madrid, España. 2018

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Lopez, Daniel, Connolly, David P.:
Scoping assessment of free-field vibrations due to railway traffic. Ponencia en Congreso. Primera Conferencia de Dinámica Estructural. Madrid, España. 2018

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emma, Martinez, Maria Dolores:
Dynamic response of a short simply-supported girder bridge under railway excitation: effect of bracing beams on the transverse behaviour. Ponencia en Congreso. Primera Conferencia de Dinámica Estructural. Madrid, España. 2018

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, López Mendoza, Daniel:
Scoping methodology to asses induced vibration by railway traffic in buildings. Comunicación en congreso. X International Conference on Structural Dynamics. Roma, Italia. 2017

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Cruz Muñoz, Francisco Javier:
A 2.5D spectral approach to represent acoustic and elastic waveguides interaction on thin slab structures. Comunicación en congreso. X International Conference on Structural Dynamics. Roma, Italia. 2017

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emmanuela, Martínez Rodrigo, Mª Dolores:
Investigation of the dynamic response and effect of soil properties of Arroyo Bracea II bridge in Madrid-Sevilla High-Speed railway line through experimental analyses. Comunicación en congreso. X International Conference on Structural Dynamics. Roma, Italia. 2017

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Cruz Muñoz, Francisco Javier, Tadeu, António:
A spectral boundary element approach to represent scattered waves in unbounded acoustic regions. Comunicación en congreso. 2nd Euro-Mediterranean Conference on Structural Dynamics and Vibroacoustics. Sevilla. 2017

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emmanuela, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Experimental analysis of arroyo Bracea II bridge in Madrid-Sevilla high-speed railway line: dynamic response of the structure and effect of soil properties. Comunicación en congreso. International Conference on Experimental Vibration Analysis for Civil Engineering Structures. San Diego, Estados Unidos. 2017

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, António, Julieta, López Mendoza, Daniel, et. al.:
Recent advances in the assessment of noise and vibration from railway systems. Comunicación en congreso. X Jornadas Internacionales ¿Ingeniería para Alta Velocidad¿. Córdoba España. 2016

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Doménech, Alejandro, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Railway induced vibrations in beam bridges including soil-structure interaction through coupled boundary element-finite element analyses. Comunicación en congreso. Insights and Innovations in Structural Engineering, Mechanics and Computation. Ciudad del Cabo, República Sudafricana. 2016

Doménech, Alejandro, Martínez Rodrigo, María Dolores, P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
Analysis of the Effect of Soil-Structure Interaction on the Response of Railway Bridges Through Boundary Element-Finite Element Analyses. Comunicación en congreso. The Third International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Sardinia, Italia. 2016

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
A SSI numerical model for layered soils using a BEM-FEM formulation in time domain. Ponencia en Congreso. 5th International Conference on Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering (COMPDYN 2015). Crete, Greece. 2015

P. Galvín, Doménech, Alejandro, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Soil-structure interaction effects on the transverse response of beam bridges under moving loads and its application to railway traffic. Comunicación en congreso. Congress on Numerical Methods in Engineering. Lisboa, Portugal. 2015

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, López Mendoza, Daniel:
A SSI numerical model for layered soil using a BEM-FEM formulation in time domain. Comunicación en congreso. Congress on Numerical Methods in Engineering. Lisboa, Portugal. 2015

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, António , Julieta:
A 2.5D BEM-FEM formulation to model acoustics and elastic waves within a half-space formation. Comunicación en congreso. International Conference on Boundary Element and Meshless Techniques. Valencia, España. 2015

P. Galvín, Alves Costa, Pedro, Connolly, David, Verlinden, Olivier, Calcada, Rui, et. al.:
Large scale benchmarking of railway ground vibrations across 7 countries. Comunicación en congreso. ICSV22: The 22nd International Congress on Sound and Vibration. Firenza, Italia. 2015

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
A SSI numerical model for layerrd soils usiing a BEM-FEM formulation in time domain. Comunicación en congreso. 5th International Conference on Computational Methods in Structural Dynamics en Earthquake Engineering. Creta, Grecia. 2015

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Martínez Rodrigo, Md, Doménech, Alejandro:
Efecto de la interacción suelo-estructura en la respuesta en vibración libre de vigas: Aplicación al análisis vibratorio de tableros ferroviarios. Comunicación en congreso. IX Jornadas Internacionales. - Córdoba, - Cordoba, España. 2015

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Doménech, Alejandro, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Soil structure interaction effects on the resonant response of railway bridges under high-speed traffic. Comunicación en congreso. ICSV22: The 22nd International Congress on Sound and Vibration. Firenza, Italia. 2015

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
A BEM-Fem Formulation in Time Domain for Ssi Analyses in Layered Soils. Comunicación en congreso. ICSV22: The 22nd International Congress on Sound and Vibration. Firenza, Italia. 2015

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
Building induced vibration due to high-speed train passage. Ponencia en Congreso. 11th International Conference on Recent Advances in Structural Dynamics. Pisa, Italia. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
Train induced building vibration due to high-speed train passage. Comunicación en congreso. 11th International Conference on Recent Advances in Structural Dynamics. Pisa, Italia. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Maestre, Jorge:
A 3D time domain BEM approach accounting for internal soil damping. Comunicación en congreso. 11th International Conference on Recent Advances in Structural Dynamics. Pisa, Italia. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J., António, Julieta, François, Stijn, et. al.:
Numerical and experimental analysis of induced vibrations by high speed trains passage. Comunicación en congreso. VIII Jornadas Internacionales ¿Ingeniería para Alta Velocidad¿. Córdoba, España. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
SSIFiBo: a Matlab toolbox for soil-structure interaction problems with finite and boundary elements. Comunicación en congreso. IX International Conference on Structural Dynamics. Oporto, Portugal. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
SSIFiBo: a Matlab toolbox for soil-structure interaction problems with finite and boundary elements. Comunicación en congreso. IX International Conference on Structural Dynamics. Oporto, Portugal. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
A 3D time domain SSI method based on half-space Green's functions considering internal soil attenuation. Comunicación en congreso. IX International Conference on Structural Dynamics. Oporto, Portugal. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, António , Julieta:
A general 2.5D BEM-FEM model for the prediction of vibration and noise caused by surface and underground railway traffic. Comunicación en congreso. IX International Conference on Structural Dynamics. Oporto, Portugal. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Maestre, Jorge:
SSIFIBO: Interacción suelo-estructura con MATLAB. Comunicación en congreso. Congreso de Métodos Numéricos en Ingeniería. Bilbao. 2013

Solís Muñiz, Mario, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
High-Speed Train Passage Effects in Buildings: Vibration Assessment and Isolation. Comunicación en congreso. International Conference on Computational Methods in Structural Synamics and Earthquake Engineering. Kos, Grecia. 2013

Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, P. Galvín, António, Julieta:
A 2.5D BEM-FEM formulation to model acoustics and elastic waves within a half-space formation. Comunicación en congreso. BETEQ 2015: 16th International Conference on Boundary Element and Meshless Techniques. Valencia, España. 2012

Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J., P. Galvín:
Analysis of resonant railway bridges considering soil-structure dynamic interaction. Comunicación en congreso. First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. 2012

Romero Ordóñez, Antonio, Maestre Heredia, Jorge, Dominguez, J., P. Galvín:
A time domain BEM-FEM coupling approach based on FEM implicit Green's functions for induced vibrations by high-speed trains. Comunicación en congreso. Proceedings of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, J. Pombo,. Las Palmas de Gran Canaria, España. 2012

Romero Ordóñez, Antonio, Maestre Heredia, Jorge, Pérez Alors, Carmen, Solís Muñiz, Mario, P. Galvín:
Non-linear simplified approach for the prediction of ground-borne induced vibration by railway traffic. Comunicación en congreso. 25th International Conference on Noise and Vibration engineering. Leuven (Bélgica). 2012

Romero Ordóñez, Antonio, Maestre Heredia, Jorge, P. Galvín:
Non-linear simplified approach for soil-structure interaction. Comunicación en congreso. 6th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering (ECCOMAS 2012). Austria, Viena. 2012

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
3d Numerical Analysis of Train-Induced Vibrations on Short Bridges Considering Vehicle-Track-Structure-Soil Dynamic Interaction. Comunicación en congreso. Eurodyn 2011. Leuven. 2011. Structural Dynamics. Eurodyn 2011. 1. 10

Solís Muñiz, Mario, Cáceres del Pozo,Isabel, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Sensitivity Analysis of the Structural Health Monitoring System of a Weathervane-Sculpture. Comunicación en congreso. Eurodyn 2011. Leuven. 2011. Structural Dynamics. Eurodyn 2011. 1. 10

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Interacción Dinámica Vehículo-Estructura-Suelo en Puentes de Ferrocarril. Comunicación en congreso. Congreso de Métodos Numéricos en Ingeniería. Coimbra, Portugal. 2011. Congreso de Métodos Numéricos en Ingeniería. 1. 10

P. Galvín, Dominguez, J., Romero Ordóñez, Antonio:
Analysis of the Vehicle-Track-Structure-Soil Dynamic Interaction of Railway Bridges for Hst. Comunicación en congreso. Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering Compdyn2011. Corfu, Grecia. 2011. Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering Compdyn2011. 1. 10

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Three-Dimensional Analysis of Train-Track-Soil-Structure Dynamic Interaction. Comunicación en congreso. International Conference on Recent Advances in Structural Dynamics . Southampton. 2010. Proceedings of the Tenth International Conference on Recent Advances in Structural Dynamics. 1. 20

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Induced Vibrations Because of Hst Passage on Ballast and Non-Ballast Tracks. Comunicación en congreso. International Conference on Computational Structures Technology. 2010. Proceedings of the Tenth International Conference on Computational Structures Technology. 1. 20

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Fully 3d Analysis of Hst-Track-Soil-Structure Dynamic Interaction. Comunicación en congreso. Isma2010 International Conference on Noise and Vibration Engineering. Leuven. 2010. Proceedings of Isma2010 International Conference on Noise and Vibration Engineering. 1. 20

Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J., P. Galvín:
Modelo Numérico en el Dominio del Tiempo para Calcular Vibraciones Ocasionas Por el Ferrocarril. Comunicación en congreso. Metnum'09. . Barcelona, España. 2009. Congreso de Métodos Numéricos en Ingeniería 2009. 1. 20

Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J., P. Galvín:
A Numerical Model to Predict Vibrations Due to Hst. Comunicación en congreso. Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering. Rodas. 2009. Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering. 1. 20

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Sáez Pérez, Andrés, Dominguez, J.:
Modelos de Elementos Finitos y de Contorno. Acoplamiento II. Comunicación en congreso. Vibraciones Causadas Por el Ferrocarril. Análisis y Soluciones Correctoras. 2009. Vibraciones Causadas Por el Ferrocarril. Análisis y Soluciones Correctoras. 1. 44

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Validación de Modelos Numéricos Mediante Ensayos. Aplicaciones II. Comunicación en congreso. Vibraciones Causadas Por el Ferrocarril. Análisis y Soluciones Correctoras. 2009. Vibraciones Causadas Por el Ferrocarril. Análisis y Soluciones Correctoras. 1. 40

Romero Ordóñez, Antonio, Solís Muñiz, Mario, P. Galvín, Dominguez, J.:
Monitorización del Comportamiento Mecánico del Giraldillo: Aplicación de Técnicas de Detección de Daño. Comunicación en congreso. Congreso Nacional de Ingeniería Mecánica. Gijón. 2008. Anales de Ingenieria Mecanica. 975. 982

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Soil and Structure Induced Vibrations Due to High-Speed Trains: Ballast and Slab Tracks. Comunicación en congreso. Eurodyn 2008. Southampton. 2008. Structural Dynamics. 1. 20

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Induced Vibrations Due to High-Speed Trains on Ballast and Slab Tracks. Comunicación en congreso. International Conference on Noise and Vibration Engineering. Leuven. 2008. Proceedings of Isma2008. 1. 20

Doménech, Alejandro, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Mertínez Rodrigo, M.d.:
Soil-structure interaction effects on the transverse response of beam bridges under moving loads and its application to railway traffic. Comunicación en congreso. Congreso de Métodos Numéricos en Ingeniería 2015. Lisboa. 2004

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, López Mendoza, Daniel:
BEM-FEM Formulation in time domain for SSI analyses in layered soils. Comunicación en congreso. Congreso de Métodos Numéricos en Ingeniería 2015. Lisboa. 2004

Otras Publicaciones
Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Modelo Numérico en el Dominio del Tiempo para Calcular Vibraciones Producidas Por Trenes de Alta Velocidad. Otras Publicaciones

Romero Ordóñez, Antonio, Solís Muñiz, Mario:
Sistema de Seguimiento y Análisis del Comportamiento Mecánico del Giraldillo. Otras Publicaciones

Tesis dirigidas y co-dirigidas:


López Mendoza, Daniel:
Scoping prediction of ground and building vibrations induced by railway traffic. Tesis Doctoral. 2019

Vicerrectorado de Investigación. Universidad de Sevilla. Pabellón de Brasil. Paseo de las Delicias s/n. Sevilla