Ficha personal - Giovanna Caetano Da Silva


Giovanna Caetano Da Silva
Telefono: 955420692
Email: Solicitar correo
Perfil en ORCID: 0000-0002-8819-473X

Grupo de Investigación: Literacies: Alfabetización, Multilingüismo, Diversidad y Justicia Social
Departamento/Unidad: Didáctica de la Lengua y de la Literatura y Filologías Integradas
Situación profesional: Predoctoral PIF FPI Ministerio

Participa en los siguientes proyectos/ayudas en la US:

  • Proyecto de investigación:
    • Mejora de la competencia digital de niños en zonas con necesidades de transformación social: equidad y justicia social en la educación del siglo XXI (P20_00487 - Equipo Colaborador (altas/bajas))
    • Mejora de la Alfabetización Multimodal en la Infancia (3-8 Años): Desarrollo de un Modelo Integrador en Zonas con Necesidades de Transformación Social (PID2019-104557GB-I00 - Contratado)

Cobertura de la base de datos de proyectos, véase aqui


Publicaciones:

Capítulos en Libros
Caetano Silva, Giovanna:
Affective Refusals, More-than-Human Identities and De-Colonisation in Early Childhood Education. Pag. 1-16. En: Towards Posthumanism in Education. London. Routledge. 2024. ISBN 9781003365693

Caetano Silva, Giovanna, Pacheco Costa, Alejandra, Guzmán Simón, Fernando:
Affective Refusals, More-than-Human Identities and De-Colonisation in Early Childhood Education. Pag. 1-16. En: Towards Posthumanism in Education. London. Routledge. 2024. ISBN 9781003365693

De la Calle, Ana María, Caetano Silva, Giovanna:
Neo-materialismo y posthumanismo: los artefactos multimodales en una experiencia de alfabetización temprana en ZNTS. Pag. 1082-1101. En: La esfera universitaria hoy: retos, proyectos de investigación y transferencia de conocimiento. . Dykinson. 2023. ISBN 978-84-1170-301-7

Caetano Silva, Giovanna, Clemente Olías, Sofia:
Glosario. Pag. 139-144. En: Perspectivas de lo más-que-humano en la infancia. Madrid. Editorial Síntesis. 2022. 1. ISBN 978-84-1357-228-4

Caetano Silva, Giovanna, García Jiménez, Eduardo, Guzmán Simón, Fernando:
De la investigación cualitativa a la indagación postcualitativa: Alternativas a las crisis del dato. Pag. 65-78. En: Perspectivas de lo más-que-humano en la infancia. Madrid. Editorial Síntesis. 2022. 1. ISBN 978-84-1357-228-4

Publicaciones en Revistas
Caetano Silva, Giovanna, Guzmán Simón, Fernando, Pacheco Costa, Alejandra:
Revisiting Reggio Emilia through a more-than-human lullaby: diffractive montages as documenting childhood (and) literacy otherwise. En: Pedagogy, Culture & Society. 2024. Pag. 1-18. 10.1080/14681366.2024.2355109

Caetano Silva, Giovanna, Guzmán Simón, Fernando, García Jiménez, Eduardo:
`The toys you sleep with¿: Embracing otherwise literacies in early childhood wor(l)ds. 2024. Vol. 0. Núm. 0. https://doi.org/10.1177/14687984241244686

Hà, Tú Anh, Caetano Silva, Giovanna:
Together We Are Stronger! Vietnamese and Brazilian Teachers Stories of Difficulties and Learning Opportunities in Online Teaching During Covid-19: a Qualitative Study. En: Revista Portuguesa de Investigação Educacional. 2021. Núm. 21. Pag. 1-28. https://doi.org/10.34632/investigacaoeducacional.2021.10188

Aportaciones a Congresos
Caetano Silva, Giovanna:
Until we don't see them, we won't know: In-between dinosaure fossils and more-than-human literacies. Comunicación en congreso. Towards (extra)ordinary literacies and linguistic futures. Sheffield University. 2024

Caetano Silva, Giovanna:
When literacy is `more-than': sitting on the ground and learning otherwise. Comunicación en Jornada. Doctoral Conference Adventures In Posthumanism. Plymouth. 2024

Caetano Silva, Giovanna, Guzmán Simón, Fernando, García Jiménez, Eduardo:
Embodying the spelling notebook: Researching Early Childhood literacy through Postqualitative inquiry. Comunicación en curso. 7th European Congress of Qualitative Inquiry. Helsinki. 2024

Caetano Silva, Giovanna, Pacheco Costa, Alejandra, Guzmán Simón, Fernando:
Diffracting with/through a more-than-human lullaby: (re)conceptualising early child/hood and literacy in the school. Comunicación en congreso. 29th Annual RECE Conference Pathways: Where We¿ve Been, Where We Are, Where We Want to Go. Manchester. 2023

Concepción Torres Begines, Caetano Silva, Giovanna:
Re/pensar la identidad docente: una propuesta posthumana sobre las im/posibilidades de aprender a enseñar lengua. Comunicación en congreso. II Congreso Internacional de Innovación Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento. Virtual. 2023

De la Calle, Ana María, Caetano Silva, Giovanna:
Neo-materialismo, afectos y artefactos multimodales: una experiencia de alfabetización temprana en ZNTS. Comunicación en congreso. II Congreso Internacional de Innovación Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento. Virtual. 2023

Caetano Silva, Giovanna:
Early childhood (and) literacy through posthumanism and new materialism: initial pro/positions of a doctoral research project. Comunicación en congreso. The 58th UKLA International Conference. Exeter. 2023

Caetano Silva, Giovanna, Guzmán Simón, Fernando:
`She does not speak like us¿: writing (names) with/in the world in early childhood education. Comunicación en congreso. The 58th UKLA International Conference. Exeter. 2023

Caetano Silva, Giovanna, Pacheco Costa, Alejandra, Guzmán Simón, Fernando:
Re/reading Regio Emilia and Karen Barad through children¿s language and literacy practices: some pro/positions for early childhood literacies. Comunicación en congreso. Sheffield Language and Literacies Conference: Forging Hopeful Literacies. Sheffield. 2023

Caetano Silva, Giovanna, Pacheco Costa, Alejandra, Guzmán Simón, Fernando:
Children¿s meaning (un)making: a more-than-human embodied lullaby. Sesión plenaria en Congreso. 6th European Congress of Qualitative Inquiry Qualitative Inquiry in the Anthropocene: Affirmative and generative possibilities for (Post)Anthropocentric futures. University of Portsmouth. 2023

Caetano Silva, Giovanna, Pacheco Costa, Alejandra, Guzmán Simón, Fernando:
Children's meaning (un)making: a more-than-human embodied lullaby. Comunicación en congreso. 6th European Congress of Qualitative Inquiry Qualitative Inquiry in the Anthropocene: Affirmative and generative possibilities for (Post)Anthropocentric futures. University of Portsmouth. 2023

Caetano Silva, Giovanna, Pacheco Costa, Alejandra, Guzmán Simón, Fernando:
The Materialisation of Affective Refusals in School Assembl(y)age: Literacy, Embodiment and Subjectivity in Early Childhood. Comunicación en congreso. UKLA International Conference 2022: `Reaching out through Literacy: enabling advantage for all¿ (SÍ PERIÓDICO). Birminghan. 2022

Caetano Silva, Giovanna, Pacheco Costa, Alejandra, Guzmán Simón, Fernando:
(Des)afecto, subjetividad y ética en la educación infantil: una investigación postcualitativa. Comunicación en congreso. XX Congreso Internacional de Investigación Educativa. Santiago de Compostela (la Coruña). 2022

Caetano Silva, Giovanna:
Eventos lingüísticos y alfabetizadores en la primera infancia: un enfoque posthumanista, neomaterialista y postcualitativo. Comunicación en congreso. XX Congreso Internacional de Investigación Educativa. Santiago de Compostela (la Coruña). 2022

Orozco, Inmaculada, Caetano Silva, Giovanna:
La Red de Doctorad@s en Educación. Mesa redonda de Jornada. VIII Jornadas Doctorales. Sevilla. 2022

Caetano Silva, Giovanna, Guzmán Simón, Fernando:
"It is an eyeless shark!" A diffractive analysis of multimodal reading through everyday assemblages. Comunicación en congreso. Re-Thinking Agency: Non-Anthropocentric Approaches. Online. 2022

Caetano Silva, Giovanna, Ortega Ruiz, Rosario, Romera Felix, Eva Maria:
Children's Play & Teacher's Professional Development. Comunicación en congreso. 28th ICCP World Conference on Play. - Madrid, España. 2021

Caetano Silva, Giovanna, Hà, Tú Anh:
Bridging Children's Language Gap through Technology Integration in ECE Context. Comunicación en congreso. 6th International Conference on Bilingual Education. Cordoba. 2020

Otras Publicaciones
Scott, F, Chesworth, L, Kontovourki, S, Murcia, K, Murris, K, et. al.:
Children¿s digital play and well-being. Research Report. Otras Publicaciones. 2024. Inglés

Vicerrectorado de Investigación. Universidad de Sevilla. Pabellón de Brasil. Paseo de las Delicias s/n. Sevilla