Ficha personal - Pilar Gomez Del Rey
Pilar Gomez Del Rey
Email: Solicitar correo
Grupo de Investigación: Inclusión Social, Educación Física y Deporte, y Políticas Europeas en Investigación
Departamento/Unidad: Didáctica de las Matemáticas
Situación profesional: Profesor Permanente Laboral - Mod. PCD
Cobertura de la base de datos de proyectos, véase aqui
Publicaciones:
Capítulos en Libros
Galan Lopez, Pablo, Gómez Rey, Pilar, Reyes de Cózar, Salvador:El Deporte de la Orientación Como Herramienta de Inclusión Social. Pag. 141-157. En: Deporte e inclusión social. Herramientas para el trabajo con grupos humanos. Navarra, España. Aranzadi (Thomson Reuter). 2021. 261. ISBN 978-84-1390-285-2
Publicaciones en Revistas
Gómez Rey, Pilar, Fernández Navarro, Francisco de Asís, Vázquez de Francisco, María José:Identifying key variables on the way to wellbeing in the transition from face-to-face to online higher education due to covid-19: Evidence from the q-sort technique. En: Sustainability. 2021. Vol. 13. Núm. 11. https://doi.org/10.3390/su13116112
Becerra Alonso, David, Lopez Cobo, Isabel, Gómez Rey, Pilar, Barbera, E., Fernández Navarro, Francisco de Asís:
EduZinc: a tool for the creation and assessment of student learning activities in complex open, online, and flexible learning environments. En: Distance Education. 2020. Vol. 41. Núm. 1. Pag. 86-105. https://doi.org/10.1080/01587919.2020.1724769
Gómez Rey, Pilar, Barbera, Elena, Fernández Navarro, Francisco de Asís:
Students' perceptions about online teaching effectiveness: A bottom-up approach for identifying online instructors¿ roles. En: Australasian Journal of Educational Technology. 2018. Vol. 34. Núm. 1. Pag. 116-130. https://doi.org/10.14742/ajet.3437
Gómez Rey, Pilar, Barbera, Elena, Fernández Navarro, Francisco de Asís:
Students' perceptions about online teaching effectiveness: A bottom-up approach for identifying online instructors' roles. En: Australasian Journal of Educational Technology. 2018. Vol. 34. Núm. 1. Pag. 116-130. https://doi.org/10.14742/ajet.3437
Gómez Rey, Pilar, Barbera, Elena, Fernández Navarro, Francisco de Asís:
Student voices on the roles of instructors in asynchronous learning environments in the 21st century. En: International Review of Research in Open and Distance Learning. 2017. Vol. 18. Núm. 2. Pag. 234-251. https://doi.org/10.19173/irrodl.v18i2.2891
Gómez Rey, Pilar, Barbera, Elena, Fernández Navarro, Francisco de Asís:
The impact of culture in online learning. En: Journal of Educational Technology & Society. 2016. Vol. 19. Núm. 4. Pag. 225-238
Gómez Rey, Pilar, Barbera, Elena, Fernández Navarro, Francisco de Asís:
Measuring teachers and learners¿ perceptions of the quality of their online learning experience. En: Distance Education. 2016. Vol. 37. Núm. 2. Pag. 146-163. https://doi.org/10.1080/01587919.2016.1184396
Barbera, Elena, Gómez Rey, Pilar, Fernández Navarro, Francisco de Asís:
A cross-national study of teacher's perceptions of online learning success. En: Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning. 2016. Vol. 31. Núm. 1. Pag. 25-41. https://doi.org/10.1080/02680513.2016.1151350
Gómez Rey, Pilar, Fernández Navarro, Francisco de Asís, Barbera, Elena:
Ordinal regression by a gravitational model in the field of educational data mining. En: Expert Systems. 2016. Vol. 33. Núm. 2. Pag. 161-175. "http://doi.org/10.1111/exsy.¿12138
Aportaciones a Congresos
Limón Domínguez, Dolores, Conde Jiménez, Jesús, De la Calle Cabrera, Ana María, Gómez Rey, Pilar, Reyes de Cózar, Salvador, et. al.:La inclusión social a través del deporte: el proyecto europeo Disciplins. Ponencia en Congreso. V Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa, Innovagogía. Online. 2020
Vicerrectorado de Investigación. Universidad de Sevilla.
Pabellón de Brasil. Paseo de las Delicias s/n. Sevilla