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Letras Universidad de Sevilla

Ficha personal - Antonio Romero Ordóñez


Antonio Romero Ordóñez
Telefono: 954487295
Email: Solicitar correo
Página personal: personal.us.es/aro
Perfil en ORCID: 0000-0002-8879-5535
Perfil en ResearcherID: E-6306-2010
Perfil en Scopus: 53867291500

Grupo de Investigación: Ingeniería de las Estructuras
Departamento/Unidad: Mecánica de Medios Continuos y Teoría de Estructuras
Situación profesional: Profesor Titular de Universidad

Responsable de los siguientes proyectos/ayudas en la US:

  • Proyectos:
    • Simulación y Medida Experimental de Ruido y Vibraciones en Sistemas Ferroviarios para la Mejora del Tráfico Europeo Basada en la Innovación Continua con Agentes Tecnológicos (PID2019-109622RB-C21)
    • Microgeneración de energía a partir de vibraciones ambientales para el desarrollo de sistemas autónomos de monitorización: análisis de viabilidad en la red ferroviaria (MEVA) (US-1264916)

  • Ayudas:
    • Estancia: Federal Institute for Material Reseach and Testing (Bundesanstalr für und - prüfung) Berlín, 60 días (PP2011-05-133)

Participa en los siguientes proyectos/ayudas en la US:

  • Proyectos:
    • Desarrollo de nuevas técnicas no destructivas para la evaluación de propiedades mecánicas de construcciones de tierra (BIA2017-91964-EXP - Investigador)
    • Análisis Numérico y Validación Experimental del Problema de Inmisión de Vibraciones y Ruido Rerradiado de Origen Ferroviario (BIA2016-75042-C2-1-R - Equipo de Investigación)
    • Predicción, Medida Experimental y Evaluación de las Vibraciones producidas por el Tráfico Ferroviario y otras Cargas Dinámicas. Medidas de Mitigación (BIA2013-43085-P - Equipo de Investigación)
    • Simulación Numérica y Desarrollo de Técnicas Experimentales para la Detección de Daño en Materiales y Estructuras Aeroespaciales (Sedea). (P12-TEP-2546 - Investigador)
    • Estudio Numérico y Experimental de las Vibraciones Inducidas por el Paso de Trenes de Alta Velocidad (BIA2010-14843 - Investigador)
    • Estudio del comportamiento a medio y largo plazo de las estructuras ferroviarias de balasto y placa (PT-2006-024-19CCPM - Contratado)

  • Contratos Arts. 68/83 LOU:
    • Servicios de consultoría y asistencia técnica a la subdirección de proyectos de red convencional para ejecución de trabajos de apoyo técnico - Vilafranca del Penedés (3380/0722 - Equipo Trabajo (Solicitud))
    • RESTAURACIÓN ESTRUCTURAL DE ELEMENTOS DECORATIVOS DEL CARMEN DE LOS MÁRTIRES (GRANADA) (ES-17722/11/2018 - Investigador)
    • Evaluación de la efectividad de una pantalla rígida como medida de atenuación del nivel de las vibraciones en las proximidades de una clínica en Girona (3089/0722 - Equipo Trabajo (Solicitud))
    • RESTAURACIÓN ESTRUCTURAL DE ELEMENTOS DECORATIVOS DEL CARMEN DE LOS MÁRTIRES (GRANADA) (AE-1751/11/2017 - Investigador)
    • Análisis modal experimental del Flap-Track Cover del A350XB (AE-1596/11/2016 - Investigador)
    • Determinación de propiedades dinámicas del Flap-Track Cover del A350XB montado sobre el fusilaje. (ES-1610/11/2016 - Investigador)
    • Estidio dinámico de una estructura de recuperación de calor en la planta de generación de energía de Baja California IV (México) (2233/0722 - Investigador)
    • Estudio vibratorio de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Galicia. Tramo: Zamora-Pedralba de Pradería. (2243/0722 - Investigador)
    • Estudio dinámico de una estructura metálica en la planta Khi Solar One situada en Upington (Sudáfrica) (2288/0722 - Investigador)
    • Análisis del comportamiento Estructural del paso procesional de Jesús del Gran Poder de Sevilla (AE-1272/2014 - Investigador)
    • Ensayos para la determinación de la rigidez dinámica de pilotes. Telescopio de Javalambre (Teruel) (AE-0988/2012 - Investigador)
    • Estudio vibratorio de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Asturias. Tramo Palencia-León (PI-0787/2010 - Investigador)
    • Predicción de las vibraciones causadas por el tranvía en Armilla (Granada) (ES-0053/2010 - Colaborador)
    • Ensayos de viento para el desarrollo de un nuevo colector (PI-0526/2010 - Colaborador)

  • Ayudas:
    • Incentivo al Grupo de Investigación TEP-245 (2011/TEP-245 - Investigador)
    • Incentivo al Grupo de Investigación TEP-245 (2010/TEP-245 - Investigador)
    • Ayuda a la Consolidación del Grupo de Investigación TEP-245 (2009/TEP-245 - Investigador)
    • Ayuda a la Consolidación del Grupo de Investigación TEP-112 (2008/TEP-112 - Investigador)
    • Ayuda a la Consolidación del Grupo de Investigación TEP-112 (2007/TEP-112 - Investigador)

Participación en proyectos externos:

  • Análisis del comportamiento dinámico de puentes ferroviarios pertenecientes a líneas de Alta Velocidad. Desarrollo de modelos numéricos avanzados y validación mediante campañas experimentales (Universidad Jaime I)

Cobertura de la base de datos de proyectos, véase aqui


Publicaciones:

Capítulos en Libros
P. Galvín, López Mendoza, Daniel, Connolly, David, Romero Ordóñez, Antonio:
Scoping assessment of ground and building vibrations due to railway traffic. Pag. 283-318. En: Ground Vibrations from High-Speed Railways: Prediction and mitigation. ICE Publishing. 2019. ISBN 9780727763792

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Dominguez, J.:
Study of train-induced vibrations by a BEM/FEM model. Pag. 507-520. En: Issues on Mechanical and Civil Engineering. UPM Press Imprint. 2012. ISBN 978-84-939196-7-2

Romero Ordóñez, Antonio, Solís Muñiz, Mario, Dominguez, J., P. Galvín:
Transmisión de vibraciones al terreno y estructuras próximas a través de los sistemas de vía en placa y balasto. En: Estudio del comportamiento a medio y largo plazo de las estructuras ferroviarias de balasto y placa. Cedex. 2012

Solís Muñiz, Mario, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Dominguez, J.:
Seguimiento del Comportamiento Mecanico del Giraldillo. Pag. 255-263. En: El Giraldillo la Veleta del Tiempo. Junta de Andalucia Consejeria de Cultura. 2009. ISBN 978-84-8266-900-7

Publicaciones en Revistas
P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emma, De Roeck, Guido, Martínez Rodrigo, María Dolores:
On the dynamic characterisation of railway bridges through experimental testing. En: Engineering Structures. 2021. Vol. 226. Núm. 111261. http://dx.doi.org/10.1016/j.engstruct.2020.111261

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Tadeu, Antònio:
An accurate treatment of non-homogeneous boundary conditions for development of the BEM. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2020. https://dx.doi.org/10.1016/j.enganabound.2020.04.008

Martínez Rodrigo, María Dolores, Moliner, Emma, Romero Ordóñez, Antonio, De Roeck, Guido, P. Galvín:
Maximum resonance and cancellation phenomena in orthotropic plates. En: International Journal of Mechanical Sciences. 2020. Vol. 169. https://doi.org/10.1016/j.ijmecsci.2019.105316

López Mendoza, Daniel, Connolly, David, Romero Ordóñez, Antonio, Kouroussis, Georges, P. Galvín:
A transfer function method to predict building vibration and its application to railway defect. En: Construction and Building Materials. 2020. Vol. 232. http://dx.doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2019.117217

Cruz Muñoz, Francisco Javier, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Tadeu, Antònio:
Acoustic waves scattered by elastic waveguides using a spectral approach with a 2.5D coupled boundary-finite element method. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2019. Vol. 106. Pag. 47-58. http://dx.doi.org/10.1016/j.enganabound.2019.04.033

Moliner, Emma, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Effect of the end cross beams on the railway induced vibrations of short girder bridges. En: Engineering Structures. 2019. Vol. 201. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2019.109728

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Cámara Molina, J.c., Tadeu, Antònio:
On the formulation of a BEM in the Bezier-Bernstein space for the solution of Helmholtz equation. En: Applied Mathematical Modelling. 2019. Vol. 74. Pag. 301-319. http://doi.org/10.1016/j.apm.2019.05.001

Connolly, David, P. Galvín, Olivier, Bryan, Romero Ordóñez, Antonio, Kouroussis, Georges:
A 2.5D time-frequency domain model for railway induced soil-building vibration due to railway defects. En: Soil Dynamics and Earthquake Engineering. 2019. Vol. 120. Pag. 332-344. https://doi.org/10.1016/j.soildyn.2019.01.030

Martínez Rodrigo, María Dolores, P. Galvín, Doménech, Alejandro, Romero Ordóñez, Antonio:
Effect of soil properties on the dynamic response of simply-supported bridges under railway traffic through coupled boundary element-finite element analyses. En: Engineering Structures. 2018. Vol. 170. Pag. 78-90. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2018.02.089

P. Galvín, López Mendoza, Daniel, Connolly, David P., Degrande, Geert, Lombaert, Geert, et. al.:
Scoping assessment of free-field vibrations due to railway traffic railway. En: Soil Dynamics and Earthquake Engineering. 2018. Vol. 114. Pag. 598-614. http://dx.doi.org/10.1016/j.soildyn.2018.07.046

Romero Ordóñez, Antonio, Cruz Muñoz, Francisco Javier, Tadeu, António, P. Galvín:
A novel 2.5D spectral approach for studying thin-walled waveguides with fluid-acoustic interaction. En: Computers & Structures. 2018. Vol. 204. Pag. 1-19. https://doi.org/10.1016/j.compstruc.2018.04.006

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emma, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Two FE models to analyse the dynamic response of short span simply-supported oblique High-Speed railway bridges: comparison and experimental validation. En: Engineering Structures. 2018. Vol. 167. Pag. 48-64. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2018.03.052

Romero Ordóñez, Antonio:
Modelling elastic wave propagation in fluid-filled boreholes drilled in nonhomogeneous media: BEMMLPG versus BEM-FEM coupling. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2017. Vol. 81. Pag. 1-11

Romero Ordóñez, Antonio, António, Julieta, Tadeu, António:
Modelling of acoustic and elastic waves propagation from underground structures using a 2.5D BEM-FEM approach. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2017. Vol. 76. Pag. 26-39. 10.1016/j.enganabound.2016.12.008

Tadeu, António, Romero Ordóñez, Antonio, Stanak, Peter, Sladek, J, Sladek, V, et. al.:
Modeling elastic wave propagation in fluid-filled boreholes drilled in nonhomogeneous media: BEM-MLPG versus BEM-FEM coupling. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2017. Vol. 81. Núm. 1. Pag. 26-11. https://doi.org/10.1016/j.enganabound.2017.05.003

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Solís Muñiz, Mario, Dominguez, J.:
Dynamic characterisation of wind turbine towers account for a monopile foundation and different soil conditions. En: Structure & Infrastructure Engineering. 2017. Vol. 13. Pag. 942-954. http://dx.doi.org/10.1080/15732479.2016.1227342

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, António, Julieta, Dominguez, J., Tadeu, António:
Modelling of acoustic and elastic wave propagation from underground structures using a 2.5D BEM-FEM approach. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2017. Vol. 76. Pag. 26-39. 10.1016/j.enganabound.2016.12.008

López Medonza, Daniel, Romero Ordóñez, Antonio, Connolly, David, P. Galvín:
Scoping assessment of building vibration induced by railway traffic. En: Soil Dynamics and Earthquake Engineering. 2017. Vol. 93. Pag. 147-161. http://dx.doi.org/10.1016/j.soildyn.2016.12.008

Romero Ordóñez, Antonio, Cruz, Francisco Javier:
Numerical modelisation of thin-walled waveguides in fluid-acoustic interaction problems based on a spectral approach. En: Computers & Structures. 2017

Solís Muñiz, Mario, Romero Ordóñez, Antonio:
PBL from Real Projects and Students Initiative: A Case Study. En: International Journal of Engineering Education. 2017. Vol. 33. Núm. 6(A). Pag. 1726-1736

López Mendoza, Daniel, Romero Ordóñez, Antonio:
Scoping methodology to asses induced vibration by railway traffic in buildings. En: Procedia Engineering. 2017. Vol. 199. Pag. 2717-2722. 10.1016/j.proeng.2017.09.580

Doménech, Alejandro, Martínez Rodrigo, María Dolores, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
On the basic phenomenon of soil-structure interaction on the free vibration response of beams: Application to railway bridges. En: Engineering Structures. 2016. Vol. 125. Pag. 254-265. http://dx.doi.org/10.1016/j.engstruct.2016.06.052

Doménech, Alejandro, Martínez Rodrigo, María Dolores, P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
Soil-structure interaction effects on the resonant response of railway bridges under high-speed traffic. En: International Journal of Rail Transportation. 2015. Pag. 201-214. http://dx.doi.org/10.1080/23248378.2015.1076621

Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, P. Galvín, António, Julieta:
2.5D coupled BEM-FEM used to model fluid and solid scattering wave. En: International Journal for Numerical Methods in Engineering. 2015. Vol. 101. Pag. 148-164. http://dx.doi.org/10.1002/nme.4801

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
A BEM-FEM using layered half-space Green's function in time domain for SSI analyses. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2015. Vol. 55. Pag. 93-103. http://dx.doi.org/10.1016/j.enganabound.2014.11.027

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
Respuesta dinámica de edificaciones producida por campos de ondas incidentes considerando la interacción suelo-estructura. En: Revista Internacional de Métodos Numéricos para Cálculo y Diseño en Ingeniería. 2014. Vol. 30. Pag. 256-263

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
A MATLAB toolbox for soil-structure interaction analysis with finite and boundary elements. En: Soil Dynamics and Earthquake Engineering. 2014. Vol. 57. Pag. 10-14. http://dx.doi.org/10.1016/j.soildyn.2013.10.009

Auersch, Lutz, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Building dynamic response due to incident wave field considering soil-structure interaction. En: Revista Internacional de Métodos Numéricos para Cálculo y Diseño en Ingeniería. 2014. Vol. 30. Pag. 256-263. http://dx.doi.org/10.1016/j.rimni.2013.09.001

P. Galvín, Maestre, Jorge, Romero Ordóñez, Antonio:
A 3D time domain numerical model based on half-space Green's function for soil-structure interaction analysis. En: Computational Mechanics. 2013. Vol. 53. Pag. 1073-1085. http://dx.doi.org/10.1007/s00466-013-0949-1

Romero Ordóñez, Antonio, Solís Muñiz, Mario, Dominguez, J., P. Galvín:
Soil-structure interaction on resonant railway bridges. En: Soil Dynamics and Earthquake Engineering. 2013. Vol. 47. Pag. 108-116. 10.1016/j.soildyn.2012.07.014

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Dominguez, J.:
3D non-linear time domain FEM-BEM approach for soil-structure interaction problems. En: Engineering Analysis With Boundary Elements. 2013. Vol. 37. Pag. 501-512. 10.1016/j.enganabound.2013.01.001

Solís Muñiz, Mario, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Teaching Structural Analysis Through Design, Building and Testing (en Imprenta). En: Journal of Professional Issues in Engineering Education and Practice. 2012. Vol. 138. Pag. 246-253. 10.1061/(ASCE)Ei.1943-5541.0000097

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Dominguez, J.:
Comportamiento dinámico de viaductos cortos considerando la interacción vehículo-vía-estructura-suelo. En: Revista Internacional de Métodos Numéricos para Cálculo y Diseño en Ingeniería. 2012. Vol. 28. Pag. 55-63. 10.1016/j.rimni.2011.11.004

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Dominguez, J.:
A time domain analysis of train induced vibrations. En: Earthquake and Structures. 2012. Vol. 3. Pag. 297-313. 10.12989/eas.2012.3.3.297

Romero Ordóñez, Antonio:
Comportamiento Dinámico de Viaductos Cortos Considerando la Interacción Vehículo-Vía-Estructura-Suelo. En: Revista Internacional de Métodos Numéricos para Cálculo y Diseño en Ingeniería. 2011. Pag. 1-12

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Vibrations Induced by Hst Passage on Ballast and Non-Ballast Tracks. En: Soil Dynamics and Earthquake Engineering. 2010. Vol. 30. Pag. 862-873

Solís Muñiz, Mario, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Monitoring the Mechanical Behaviour of the Weather Vane-Sculpture Mounted Atop Seville Cathedral's Giralda Tower. En: Structural Health Monitoring. 2010. Vol. 9. Pag. 41-57

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Fully 3d Analysis of High-Speed Train-Track-Soil-Structure Dynamic Interaction. En: Journal of Sound and Vibration. 2010. Vol. 329. Pag. 5147-5163

Solís Muñiz, Mario, Domínguez Abascal, José, Romero Ordóñez, Antonio, Galvín Barrera, Pedro:
Sistema de Seguimiento y Análisis del Comportamiento Mecánico del Giraldillo. En: Revista PH. 2008. Vol. 16. Núm. 68. Pag. 96-109

Romero Ordóñez, Antonio, Solís Muñiz, Mario, P. Galvín, Dominguez, J.:
Monitorización del Comportamiento Mecánico del Giraldillo: Aplicación de Técnicas de Detección de Daño. En: Anales de Ingeniería Mecánica. 2008. Vol. 2. Núm. 16. Pag. 975-982

Aportaciones a Congresos
P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, E., Martínez Rodrigo, M.d., Sánchez Quesada, J.c.:
Vertical coupling effect of the ballasted track on the dynamic behavior of multitrack railway bridges composed by adjacent decks. Ponencia en Congreso. International Conference on Structural Dynamics. Atenas, Grecia. 2020

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, E., Martínez Rodrigo, M.d.:
Experimental study of railway bridges of several structural typologies. Ponencia en Congreso. International Conference on Structural Dynamics. Atenas, Grecia. 2020

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, M.d., Moliner, E.:
Rail-bridge interaction effects in single-track multi-span bridges. Experimental results versus numerical predictions under operating conditions. Ponencia en Congreso. International Conference on Structural Dynamics. Atenas, Grecia. 2020

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Tadeu, António:
A BEM based on the Bezier/Bernstein polynomial for acoustic waveguide Modelization. Comunicación en congreso. 42nd International Conference on Boundary Elements and other Mesh Reduction Methods. Coimbra, Portugal. 2019

Cruz Muñoz, Francisco Javier, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Tadeu, António:
A 2.5 D BEM-FEM using a spectral approach to study scattered waves in fluid-solid interaction problems. Ponencia en Congreso. 42nd International Conference on Boundary Elements and other Mesh Reduction Methods. Coimbra, Portugal. 2019

Romero Ordóñez, Antonio, Cruz Muñoz, Francisco Javier, P. Galvín, Tadeu, António:
The Boundary Element Method in the Bézier-Bernestein space for solving wave propagation problems. Ponencia en Congreso. Sociedad Española de Mecánica Teórica y Aplicada. Madrid, España. 2019

Moliner, Emma, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, María Dolores, P. Galvín:
Effect of the transverse stiffness at span ends in double track short high-speed railway bridges on the railway induced vibrationslway induced vibrations of short girder bridges. Ponencia en Congreso. The Sixteenth International Conference on Civil, Structural & Environmental Engineering Computing. Riva del Garda, Italia. 2019

Moliner Cabedo, Emma, P. Galvín, Martínez Rodrigo, María Dolores, Romero Ordóñez, Antonio:
Influence of transverse bracing beams on the dynamic behavior of arroyo Bracea I bridge in Madrid-Sevilla high-speed railway line. Ponencia en Congreso. 28th Conference on Noise and Vibration Engineering. Leuven, Bélgica. 2018

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Lopez, Daniel, Connolly, David P.:
Scoping assessment of free-field vibrations due to railway traffic. Ponencia en Congreso. Primera Conferencia de Dinámica Estructural. Madrid, España. 2018

López Mendoza, Daniel, P. Galvín, Connolly, David, Romero Ordóñez, Antonio:
Scoping assessment of soil vibrations due to railway traffic. Ponencia en Congreso. Fourth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Barcelona, España. 2018

Martínez Rodrigo, María Dolores, Moliner Cabedo, Emma, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Resonance and cancellation mechanisms in existing high-speed railway bridges with an orthotropic plate behaviour. Ponencia en Congreso. 28th Conference on Noise and Vibration Engineering. Leuven, Bélgica. 2018

Moliner Cabedo, Emma, Martínez Rodrigo, María Dolores, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Transverse behaviour and comparison with experimental measurements. Ponencia en Congreso. Fourth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Barcelona, España. 2018

P. Galvín, Martínez Rodrigo, María Dolores, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner Cabedo, Emma:
On the prediction of maximum resonance and cancellation of resonance in orthotropic plates: Application to railway bridges. Ponencia en Congreso. Fourth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Barcelona, España. 2018

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner Cabedo, Emma, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Resonance and cancellation in double-track simply supported railway bridges: Theoretical predictions versus experimental measurements. Ponencia en Congreso. Primera Conferencia de Dinámica Estructural. Madrid, España. 2018

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, Cruz Muñoz, Francisco Javier:
A 2.5D spectral formulation to represent guided waves with acoustic and solid interaction. Ponencia en Congreso. Primera Conferencia de Dinámica Estructural. Madrid, España. 2018

Kouroussis, Georges, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Olivier, B, Connolly, David:
A FEM/BEM approach for predicting railway ground vibration induced by localized defects. Ponencia en Congreso. Fourth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Barcelona, España. 2018

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emma, Martinez, Maria Dolores:
Dynamic response of a short simply-supported girder bridge under railway excitation: effect of bracing beams on the transverse behaviour. Ponencia en Congreso. Primera Conferencia de Dinámica Estructural. Madrid, España. 2018

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Kouroussis, Georges, Connolly, David P., Olivier, Brian:
A fast numerical assessment of railway-induced ground vibration in urban conditions. Ponencia en Congreso. 25th International Congress on Sound and Vibration. Hiroshima, Japón. 2018

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emmanuela, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Experimental analysis of arroyo Bracea II bridge in Madrid-Sevilla high-speed railway line: dynamic response of the structure and effect of soil properties. Comunicación en congreso. International Conference on Experimental Vibration Analysis for Civil Engineering Structures. San Diego, Estados Unidos. 2017

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Cruz Muñoz, Francisco Javier, Tadeu, António:
A spectral boundary element approach to represent scattered waves in unbounded acoustic regions. Comunicación en congreso. 2nd Euro-Mediterranean Conference on Structural Dynamics and Vibroacoustics. Sevilla. 2017

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Cruz Muñoz, Francisco Javier:
A 2.5D spectral approach to represent acoustic and elastic waveguides interaction on thin slab structures. Comunicación en congreso. X International Conference on Structural Dynamics. Roma, Italia. 2017

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, López Mendoza, Daniel:
Scoping methodology to asses induced vibration by railway traffic in buildings. Comunicación en congreso. X International Conference on Structural Dynamics. Roma, Italia. 2017

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Moliner, Emmanuela, Martínez Rodrigo, Mª Dolores:
Investigation of the dynamic response and effect of soil properties of Arroyo Bracea II bridge in Madrid-Sevilla High-Speed railway line through experimental analyses. Comunicación en congreso. X International Conference on Structural Dynamics. Roma, Italia. 2017

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Doménech, Alejandro, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Railway induced vibrations in beam bridges including soil-structure interaction through coupled boundary element-finite element analyses. Comunicación en congreso. Insights and Innovations in Structural Engineering, Mechanics and Computation. Ciudad del Cabo, República Sudafricana. 2016

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, António, Julieta, López Mendoza, Daniel, et. al.:
Recent advances in the assessment of noise and vibration from railway systems. Comunicación en congreso. X Jornadas Internacionales ¿Ingeniería para Alta Velocidad¿. Córdoba España. 2016

Doménech, Alejandro, Martínez Rodrigo, María Dolores, P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
Analysis of the Effect of Soil-Structure Interaction on the Response of Railway Bridges Through Boundary Element-Finite Element Analyses. Comunicación en congreso. The Third International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Sardinia, Italia. 2016

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, António , Julieta:
A 2.5D BEM-FEM formulation to model acoustics and elastic waves within a half-space formation. Comunicación en congreso. International Conference on Boundary Element and Meshless Techniques. Valencia, España. 2015

P. Galvín, Doménech, Alejandro, Romero Ordóñez, Antonio, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Soil-structure interaction effects on the transverse response of beam bridges under moving loads and its application to railway traffic. Comunicación en congreso. Congress on Numerical Methods in Engineering. Lisboa, Portugal. 2015

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, López Mendoza, Daniel:
A SSI numerical model for layered soil using a BEM-FEM formulation in time domain. Comunicación en congreso. Congress on Numerical Methods in Engineering. Lisboa, Portugal. 2015

P. Galvín, Alves Costa, Pedro, Connolly, David, Verlinden, Olivier, Calcada, Rui, et. al.:
Large scale benchmarking of railway ground vibrations across 7 countries. Comunicación en congreso. ICSV22: The 22nd International Congress on Sound and Vibration. Firenza, Italia. 2015

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
A SSI numerical model for layered soils using a BEM-FEM formulation in time domain. Ponencia en Congreso. 5th International Conference on Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering (COMPDYN 2015). Crete, Greece. 2015

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
A BEM-Fem Formulation in Time Domain for Ssi Analyses in Layered Soils. Comunicación en congreso. ICSV22: The 22nd International Congress on Sound and Vibration. Firenza, Italia. 2015

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Martínez Rodrigo, Md, Doménech, Alejandro:
Efecto de la interacción suelo-estructura en la respuesta en vibración libre de vigas: Aplicación al análisis vibratorio de tableros ferroviarios. Comunicación en congreso. IX Jornadas Internacionales. - Córdoba, - Cordoba, España. 2015

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
A SSI numerical model for layerrd soils usiing a BEM-FEM formulation in time domain. Comunicación en congreso. 5th International Conference on Computational Methods in Structural Dynamics en Earthquake Engineering. Creta, Grecia. 2015

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Doménech, Alejandro, Martínez Rodrigo, María Dolores:
Soil structure interaction effects on the resonant response of railway bridges under high-speed traffic. Comunicación en congreso. ICSV22: The 22nd International Congress on Sound and Vibration. Firenza, Italia. 2015

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
SSIFiBo: a Matlab toolbox for soil-structure interaction problems with finite and boundary elements. Comunicación en congreso. IX International Conference on Structural Dynamics. Oporto, Portugal. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
SSIFiBo: a Matlab toolbox for soil-structure interaction problems with finite and boundary elements. Comunicación en congreso. IX International Conference on Structural Dynamics. Oporto, Portugal. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J., António, Julieta, François, Stijn, et. al.:
Numerical and experimental analysis of induced vibrations by high speed trains passage. Comunicación en congreso. VIII Jornadas Internacionales ¿Ingeniería para Alta Velocidad¿. Córdoba, España. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
A 3D time domain SSI method based on half-space Green's functions considering internal soil attenuation. Comunicación en congreso. IX International Conference on Structural Dynamics. Oporto, Portugal. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
Train induced building vibration due to high-speed train passage. Comunicación en congreso. 11th International Conference on Recent Advances in Structural Dynamics. Pisa, Italia. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, António , Julieta:
A general 2.5D BEM-FEM model for the prediction of vibration and noise caused by surface and underground railway traffic. Comunicación en congreso. IX International Conference on Structural Dynamics. Oporto, Portugal. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Maestre, Jorge:
A 3D time domain BEM approach accounting for internal soil damping. Comunicación en congreso. 11th International Conference on Recent Advances in Structural Dynamics. Pisa, Italia. 2014

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio:
Building induced vibration due to high-speed train passage. Ponencia en Congreso. 11th International Conference on Recent Advances in Structural Dynamics. Pisa, Italia. 2014

Solís Muñiz, Mario, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
High-Speed Train Passage Effects in Buildings: Vibration Assessment and Isolation. Comunicación en congreso. International Conference on Computational Methods in Structural Synamics and Earthquake Engineering. Kos, Grecia. 2013

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Maestre, Jorge:
SSIFIBO: Interacción suelo-estructura con MATLAB. Comunicación en congreso. Congreso de Métodos Numéricos en Ingeniería. Bilbao. 2013

Romero Ordóñez, Antonio, Maestre Heredia, Jorge, Dominguez, J., P. Galvín:
A time domain BEM-FEM coupling approach based on FEM implicit Green's functions for induced vibrations by high-speed trains. Comunicación en congreso. Proceedings of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, J. Pombo,. Las Palmas de Gran Canaria, España. 2012

Romero Ordóñez, Antonio, Maestre Heredia, Jorge, Pérez Alors, Carmen, Solís Muñiz, Mario, P. Galvín:
Non-linear simplified approach for the prediction of ground-borne induced vibration by railway traffic. Comunicación en congreso. 25th International Conference on Noise and Vibration engineering. Leuven (Bélgica). 2012

Romero Ordóñez, Antonio, Maestre Heredia, Jorge, P. Galvín:
Non-linear simplified approach for soil-structure interaction. Comunicación en congreso. 6th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering (ECCOMAS 2012). Austria, Viena. 2012

Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J., P. Galvín:
Analysis of resonant railway bridges considering soil-structure dynamic interaction. Comunicación en congreso. First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. 2012

Romero Ordóñez, Antonio, Tadeu, António, P. Galvín, António, Julieta:
A 2.5D BEM-FEM formulation to model acoustics and elastic waves within a half-space formation. Comunicación en congreso. BETEQ 2015: 16th International Conference on Boundary Element and Meshless Techniques. Valencia, España. 2012

P. Galvín, Dominguez, J., Romero Ordóñez, Antonio:
Analysis of the Vehicle-Track-Structure-Soil Dynamic Interaction of Railway Bridges for Hst. Comunicación en congreso. Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering Compdyn2011. Corfu, Grecia. 2011. Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering Compdyn2011. 1. 10

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Interacción Dinámica Vehículo-Estructura-Suelo en Puentes de Ferrocarril. Comunicación en congreso. Congreso de Métodos Numéricos en Ingeniería. Coimbra, Portugal. 2011. Congreso de Métodos Numéricos en Ingeniería. 1. 10

Solís Muñiz, Mario, Cáceres del Pozo,Isabel, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Sensitivity Analysis of the Structural Health Monitoring System of a Weathervane-Sculpture. Comunicación en congreso. Eurodyn 2011. Leuven. 2011. Structural Dynamics. Eurodyn 2011. 1. 10

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
3d Numerical Analysis of Train-Induced Vibrations on Short Bridges Considering Vehicle-Track-Structure-Soil Dynamic Interaction. Comunicación en congreso. Eurodyn 2011. Leuven. 2011. Structural Dynamics. Eurodyn 2011. 1. 10

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Fully 3d Analysis of Hst-Track-Soil-Structure Dynamic Interaction. Comunicación en congreso. Isma2010 International Conference on Noise and Vibration Engineering. Leuven. 2010. Proceedings of Isma2010 International Conference on Noise and Vibration Engineering. 1. 20

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Induced Vibrations Because of Hst Passage on Ballast and Non-Ballast Tracks. Comunicación en congreso. International Conference on Computational Structures Technology. 2010. Proceedings of the Tenth International Conference on Computational Structures Technology. 1. 20

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Three-Dimensional Analysis of Train-Track-Soil-Structure Dynamic Interaction. Comunicación en congreso. International Conference on Recent Advances in Structural Dynamics . Southampton. 2010. Proceedings of the Tenth International Conference on Recent Advances in Structural Dynamics. 1. 20

Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J., P. Galvín:
Modelo Numérico en el Dominio del Tiempo para Calcular Vibraciones Ocasionas Por el Ferrocarril. Comunicación en congreso. Metnum'09. . Barcelona, España. 2009. Congreso de Métodos Numéricos en Ingeniería 2009. 1. 20

Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J., P. Galvín:
A Numerical Model to Predict Vibrations Due to Hst. Comunicación en congreso. Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering. Rodas. 2009. Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering. 1. 20

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Sáez Pérez, Andrés, Dominguez, J.:
Modelos de Elementos Finitos y de Contorno. Acoplamiento II. Comunicación en congreso. Vibraciones Causadas Por el Ferrocarril. Análisis y Soluciones Correctoras. 2009. Vibraciones Causadas Por el Ferrocarril. Análisis y Soluciones Correctoras. 1. 44

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Validación de Modelos Numéricos Mediante Ensayos. Aplicaciones II. Comunicación en congreso. Vibraciones Causadas Por el Ferrocarril. Análisis y Soluciones Correctoras. 2009. Vibraciones Causadas Por el Ferrocarril. Análisis y Soluciones Correctoras. 1. 40

Romero Ordóñez, Antonio, Solís Muñiz, Mario, P. Galvín, Dominguez, J.:
Monitorización del Comportamiento Mecánico del Giraldillo: Aplicación de Técnicas de Detección de Daño. Comunicación en congreso. Congreso Nacional de Ingeniería Mecánica. Gijón. 2008. Anales de Ingenieria Mecanica. 975. 982

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Induced Vibrations Due to High-Speed Trains on Ballast and Slab Tracks. Comunicación en congreso. International Conference on Noise and Vibration Engineering. Leuven. 2008. Proceedings of Isma2008. 1. 20

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, Dominguez, J.:
Soil and Structure Induced Vibrations Due to High-Speed Trains: Ballast and Slab Tracks. Comunicación en congreso. Eurodyn 2008. Southampton. 2008. Structural Dynamics. 1. 20

Doménech, Alejandro, Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín, Mertínez Rodrigo, M.d.:
Soil-structure interaction effects on the transverse response of beam bridges under moving loads and its application to railway traffic. Comunicación en congreso. Congreso de Métodos Numéricos en Ingeniería 2015. Lisboa. 2004

P. Galvín, Romero Ordóñez, Antonio, López Mendoza, Daniel:
BEM-FEM Formulation in time domain for SSI analyses in layered soils. Comunicación en congreso. Congreso de Métodos Numéricos en Ingeniería 2015. Lisboa. 2004

Otras Publicaciones
Romero Ordóñez, Antonio, Solís Muñiz, Mario:
Sistema de Seguimiento y Análisis del Comportamiento Mecánico del Giraldillo. Otras Publicaciones

Romero Ordóñez, Antonio, P. Galvín:
Modelo Numérico en el Dominio del Tiempo para Calcular Vibraciones Producidas Por Trenes de Alta Velocidad. Otras Publicaciones

Tesis dirigidas y co-dirigidas:


López Mendoza, Daniel:
Scoping prediction of ground and building vibrations induced by railway traffic. Tesis Doctoral. 2019

Vicerrectorado de Investigación. Universidad de Sevilla. Pabellón de Brasil. Paseo de las Delicias s/n. Sevilla