06/10/2014
El profesor Wolfgang Porod inaugura el Programa de Doctorado de Ciencias y Tecnología Físicas de la Universidad de Sevilla
El investigador Wolfgang Porod (Notre Dame News)

El profesor Wolfgang Porod (University of Notre Dame, IN-USA) ofrece la conferencia Physical Principles of Future Information Technology Devices con motivo del acto de inauguración del Programa de Doctorado de Ciencias y Tecnología Físicas de la Universidad de Sevilla.

Fecha: Octubre 06, Lunes

Lugar: Facultad de Física

WOLFGANG POROD currently is Frank M. Freimann Professor of Electrical Engineering at the University of Notre Dame. He received his Diplom (M.S.) and Ph.D. degrees from the University of Graz, Austria, in 1979 and 1981, respectively. After appointments as a postdoctoral fellow at Colorado State University and as a senior research analyst at Arizona State University, he joined the University of Notre Dame in 1986 as an Associate Professor. He now also serves as the Director of Notre Dame’s Center for Nano Science and Technology.  His research interests are in the area of nanoelectronics, with an emphasis on new circuit concepts for novel devices. He has authored some 400 publications and presentations.

He is a Fellow of the IEEE and he has served (2002-2003) as the Vice President for Publications on the IEEE Nanotechnology Council. Over the years, he has been active in organizing Conferences, Special Sessions and Tutorials, and as a speaker in IEEE Distinguished Lecturer Programs. Recently, he has been appointed as the founding Editor-in-Chief for IEEE’s new open­access journal Nanotechnology Express.

Programas de Doctorado

La Universidad de Sevilla oferta este curso un total de 31 programas de doctorado regulados por el RD 99/2011 para estudiantes de nuevo ingreso. Un catálogo de estudios que abarca todas las áreas de conocimiento y que se adapta a la nueva normativa garantizando un seguimiento más personalizado por parte del tutor y director de tesis al estudiante así como por un enfoque más práctico en la formación. Los nuevos programas están sometidos a más control y permiten garantizar mejor los derechos y la formación de los estudiantes de doctorado.

Listado de programas de doctorados 2014-2015: http://www.doctorado.us.es/oferta-estudios-doctorado

Más información.